Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
04.08.2020 Kategoria: Informacje Inwestycje Samorząd
Powiaty chcą zmian w zasadach Funduszu Dróg Samorządowych
17 lipca 2020 roku odbyło się zdalne posiedzenie Zespołu ds. Infrastruktury, Rozwoju Lokalnego, Polityki Regionalnej oraz Środowiska Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Dyskusję – standardowo już – zdominował szereg spraw różnych. Tym razem dotyczyły one sygnalizowanych przez Związek Powiatów Polskich koniecznych do wprowadzenia zmian w Funduszu Dróg Samorządowych oraz formularza raportu o stanie zapewniania dostępności. Z „twardych” projektów Zespół zaopiniował m.in. projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Budowy 100 Obwodnic na lata 2020 - 2030”.
Fundusz Dróg Samorządowych do dopracowania
Pierwszy wątek podnoszony przez ZPP dotyczył konieczności zmiany sposobu wyznaczania zamożności danej jednostki na potrzeby ustalania maksymalnej wysokości dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych. Dziś bowiem uwzględnia się w tym celu „dochody własne”, w skład których wchodzą np. opłaty za pobyt w domach pomocy społecznej. Stąd też bardziej miarodajne byłoby odwoływanie się w art. 14 ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych do „dochodów podatkowych”. Minister Marcin Horała, Współprzewodniczący Zespołu, stwierdził, że uwagi są cenne, lecz potrzebne jest oficjalne poparcie ze strony wszystkich korporacji samorządowych. Już w toku dyskusji udało się uzyskać wstępne, acz zdecydowane poparcie ze strony Związku Miast Polskich.
Drugi wątek związany był z koniecznością dostosowania wniosków o dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych do sytuacji epidemicznej. Chodziło w szczególności o niewymaganie przez poszczególnych wojewodów decyzji ws. pozwolenia na budowę/decyzji ZRiD/skutecznego zgłoszenia na etapie składania wniosku. Apel ZPP poparł w pełni Marek Wójcik ze Związku Miast Polskich. Dyr. Beata Leszczyńska z Departamentu Dróg Publicznych w resorcie infrastruktury zaznaczyła, że większość wojewodów zrezygnowała z wymagania decyzji budowlanych (późniejsza weryfikacja ogłoszeń o naborach wniosków, dokonana przez Biuro ZPP – ze względu na to, że Ministerstwo Infrastruktury nie posiadało zagregowanych informacji w tym zakresie – wskazuje na to, że rozkład w skali kraju jest w gruncie rzeczy pół na pół). Niemniej Minister Horała zadeklarował, że resort infrastruktury skieruje do wojewodów pismo poddające im pod rozwagę dobre praktyki w tym zakresie.
źródło: Związek Powiatów polskich
DOKUMENTY
9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023
LICZBA LUDNOŚCI
135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: