Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starosta Powiatu Mieleckiego
Kazimierz Gacek
tel. (17) 78-00-403
1. Do zakresu zadań i kompetencji Starosty należy:
1) organizowanie pracy Zarządu i Starostwa, kierowanie bieżącymi sprawami Powiatu oraz reprezentowanie Powiatu na zewnątrz;
2) kreowanie polityki kadrowej, finansowej i promocyjnej w Starostwie;
3) nadzorowanie realizacji dokumentów strategicznych i rozwojowych;
4) składanie Radzie sprawozdań z działalności Zarządu w okresie między sesjami oraz wykonania uchwał Rady;
5) ogłaszanie budżetu Powiatu i sprawozdania z jego wykonania;
6) przedkładanie organom nadzoru uchwał;
7) nawiązywanie i rozwiązywanie stosunku pracy z pracownikami Starostwa;
8) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości Powiatu, chyba, że przepisy szczególne przewidują wydawanie decyzji przez Zarząd;
9) udzielanie upoważnień Wicestaroście, członkom Zarządu, pracownikom Starostwa, powiatowych służb, inspekcji straży oraz kierownikom jednostek organizacyjnych do wydawania w jego imieniu decyzji;
10) powierzanie prowadzenia poszczególnych spraw Powiatu w swoim imieniu Wicestaroście oraz członkom Zarządu;
11) przedstawianie projektów uchwał Zarządu pod obrady Rady;
12) podejmowanie czynności i decyzji należących do Zarządu w sprawach niecierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego, zagrażających bezpośrednio zdrowiu i życiu oraz w sprawach mogących spowodować znaczne straty materialne. Czynności powyższe wymagają przedstawienia do zatwierdzenia na najbliższym posiedzeniu Zarządu;
13) udzielanie pełnomocnictw do załatwiania spraw prowadzonych przez Starostwo;
14) powierzanie pracownikom określonych zadań, w tym obowiązków w zakresie gospodarki finansowej (art. 53 ust. 2 ustawy o finansach publicznych);
15) zapewnianie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w Starostwie oraz powiatowych jednostkach organizacyjnych;
16) składanie jednoosobowych oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Starostwa;
17) rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami organizacyjnymi Starostwa;
18) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych ustawami dla Starosty, uchwałami Rady i Zarządu oraz wynikające z postanowień statutu Powiatu i niniejszego regulaminu.
2. Starosta kieruje pracą Starostwa poprzez wydawanie zarządzeń, pism okólnikowych i poleceń służbowych.
3. Starosta w drodze zarządzenia powołuje komisje przedmiotowe, o ile przepisy szczegółowe nie stanowią inaczej, a w szczególności: komisje przetargowe, komisje w sprawie przeprowadzenia kontroli, komisje do oceny przydatności składników majątku ruchomego Starostwa do dalszego użytkowania.
4. Starosta jest zwierzchnikiem powiatowych służb, inspekcji i straży.
5. Starosta kieruje realizacją zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego na obszarze powiatu.
6. Starosta odpowiada za ochronę informacji niejawnych w Starostwie, w szczególności za zorganizowanie i zapewnienie funkcjonowania tej ochrony.
7. Starosta ponosi odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy w Starostwie.
8. W sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej należących do właściwości powiatu - Starosta jest organem pierwszej instancji w rozumieniu przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
9. Starosta występując, jako administrator danych osobowych wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia, aby przetwarzanie danych osobowych odbywało się zgodnie z obowiązującymi przepisami i aby móc to wykazać. Uwzględnia przy tym charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania danych osobowych oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia.
10. Starosta udziela urlopów kierownikom jednostek organizacyjnych Powiatu.
11. Starosta bezpośrednio nadzoruje :
1) Wicestarostę;
2) Członków Zarządu Powiatu;
3) Sekretarza;
4) Skarbnika;
5) Biuro Promocji i Informacji;
6) Biuro Prawne;
7) Geodetę Powiatowego;
8) Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru;
9) Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego;
10) Powiatowe Centrum Zarzadzania Kryzysowego;
11) Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
12) Inspektora Ochrony Danych;
13) Powiatowego Rzecznika Konsumentów;
14) Audytora Wewnętrznego;
15) Inspektora ds. BHP;
16) Samodzielne stanowisko ds. kontroli.
17) Wydział Architektury i Budownictwa
18) Wydział Funduszy, Nieruchomości i Gospodarki Nieruchomościami
DOKUMENTY
13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024
LICZBA LUDNOŚCI
132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku