Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
§ 34. Do zadań Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (ZK) należy:
1. W zakresie zarządzania kryzysowego:
1) zapewnienie funkcjonowania Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego oraz Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
2) realizowanie zadań z zakresu planowania cywilnego;
3) organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów oraz narad i posiedzeń;
4) współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
5) organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;
6) realizacja zadań wynikających z przepisów wewnętrznych w sprawie zarządzania kryzysowego w Powiecie;
7) ochrona przeciwpowodziowa, w tym wyposażenie i utrzymanie powiatowego magazynu przeciwpowodziowego oraz ochrona przeciwpożarowa;
8) prowadzenie spraw z zakresu świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby zarządzania kryzysowego;
9) koordynacja działań w zakresie opracowywania raportów szkód i strat, programów odbudowy powstałych wskutek sytuacji kryzysowych, w stanach nadzwyczajnych i w czasie wojny;
10) obsługa kancelaryjno - biurowa posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku oraz przygotowywanie sprawozdań z działań tej Komisji;
11) przygotowanie uzgodnień wspólnego działania służb, inspekcji i straży na terenie Powiatu;
12) realizacja pozostałych zadań zarządzania kryzysowego wynikających z przepisów prawa.
2. W zakresie ochrony ludności:
1) ustalanie zadań i kontrola ich realizacji oraz koordynacja i kierowanie działalnością szefów obrony cywilnej miast i gmin Powiatu w zakresie przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej;
2) sprawdzanie pod względem merytorycznym i uzgadnianie planów obrony cywilnej;
3) coroczna ocena stanu przygotowań obrony cywilnej oraz opracowanie wytycznych do realizacji zadań na kolejny rok;
4) przygotowanie i zapewnienie funkcjonowania powiatowego systemu ostrzegania oraz wykrywania i alarmowania;
5) organizowanie i koordynowanie treningów, szkoleń i ćwiczeń z zakresu obrony cywilnej kierowniczej kadry, członków formacji oraz mieszkańców Powiatu;
6) nadzór nad tworzeniem i przygotowaniem do działania formacji obrony cywilnej;
7) planowanie i koordynowanie:
a) ochrony ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
b) ewakuacji ludności II i III stopnia,
c) zaopatrzenia materiałowego na potrzeby obrony cywilnej,
d) przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratowniczych oraz współudział w likwidacji skutków wprowadzenia stanów nadzwyczajnych i zagrożeń środowiska;
8) współpraca z Wojskową Komendą Uzupełnień w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej;
9) opracowanie informacji o realizacji zadań na potrzeby Szefa Obrony Cywilnej Województwa Podkarpackiego;
10) realizacja pozostałych zadań Szefa Obrony Cywilnej Powiatu wynikających zakresie przepisów prawa;
11) współpraca z Centrum Powiadamiania Ratunkowego w zakresie ratownictwa medycznego na terenie powiatu;
12) nadzór nad wyposażaniem i utrzymaniem powiatowego magazynu obrony cywilnej;
13) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności w Powiecie.
3. W zakresie spraw obronnych:
1) wykonywanie zlecanych przez Starostę zadań związanych z koordynacją współdziałania jednostek administracji zespolonej i niezespolonej oraz samorządowej działającej na obszarze powiatu w zakresie utrzymania porządku publicznego, bezpieczeństwa państwa i ochrony praw obywatelskich;
2) opracowanie i bieżąca aktualizacja planu operacyjnego funkcjonowania Starostwa w warunkach zewnętrznych zagrożeń bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
3) opracowanie i bieżąca aktualizacja planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowej dla Powiatu;
4) opracowanie i bieżąca aktualizacja planu przygotowania publicznej i niepublicznej służby zdrowia Powiatu Mieleckiego na potrzeby obronne Państwa;
5) organizacja i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej w ramach powszechnego obowiązku obrony;
6) wykonywanie zadań na rzecz Sił Zbrojnych Państw - Stron Traktatu Północnoatlantyckiego przebywających na terenie powiatu - punkt kontaktowy państwa - gospodarza – HNS;
7) opracowywanie i bieżąca aktualizacja planu akcji kurierskiej Starostwa oraz nadzór nad realizacją zadań akcji kurierskiej przez organy samorządu terytorialnego niższego szczebla;
8) przygotowywanie projektów corocznych wytycznych Starosty do realizacji zadań obronnych i szkolenia obronnego;
9) ustalanie głównych przedsięwzięć szkolenia obronnego i organizacyjne przygotowywanie i prowadzenie szkoleń i ćwiczeń na szczeblu powiatowym;
10) przygotowywanie projektów aktów prawnych Starosty dotyczących spraw obronnych oraz prowadzenie zbioru aktów prawnych i dokumentacji obronnej Starostwa;
11) realizowanie zadań w zakresie reklamowania radnych Rady oraz pracowników od obowiązku pełnieni czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.
4. W zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o kombatantach:
1) analiza sytuacji życiowej kombatantów i osób represjonowanych oraz podejmowanie w tym zakresie stosownych inicjatyw;
2) realizacja dla kombatantów i osób represjonowanych zadań w zakresie opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych;
3) świadczenie pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w drodze wyjątku emerytur i rent dla kombatantów;
4) pomoc organizacjom kombatanckim w przygotowaniu uroczystości patriotycznych.
5. W zakresie Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego (PCZK):
1) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
2) przyjmowanie i przekazywanie komunikatów i alarmów zgodnie z obiegiem informacji;
3) uruchamianie scentralizowanego systemu włączania Systemu Alarmowania Ostrzegania Ludności;
4) informowanie ludności o zagrożeniach i sposobach postępowania w sytuacji kryzysowej,
5) rozwinięcie punktu informowania ludności;
6) zapewnienie ciągłego monitorowania zagrożeń, współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska, w tym z IMGW Oddział Kraków, SHM Krosno, SHM Tarnów;
7) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
8) dokumentowanie działań podejmowanych przez Powiatowe Centrum i Powiatowy Zespół w sytuacji bieżącej lub kryzysowej oraz w stanach nadzwyczajnych i w czasie wojny;
9) opracowywanie prognoz i analiz w zakresie rozwoju sytuacji kryzysowych dla Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
10) wykonywanie zadań związanych z uruchamianiem procedur użycia pododdziałów i oddziałów Sił Zbrojnych RP do wykonania zadań z zakresu zarządzania kryzysowego;
11) zapewnienie na potrzeby Starosty funkcjonowania głównego stanowiska kierowania;
12) realizowanie planów i programów szkoleń i ćwiczeń dyżurnych Powiatowego Centrum i Zespołu;
13) wykonywanie zadań wynikających z Regulaminu Funkcjonowania Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
14) pełnienie dyżurów całodobowych w ramach Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego na zasadach ujętych w porozumieniu z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Mielcu.
6. W zakresie ochrony informacji niejawnych:
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych realizuje zadania przy pomocy Pionu Ochrony Informacji Niejwnych, w skład którego wchodzi: Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych, pracownik Kancelarii Informacji Niejawnych (kancelista), Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego, a do którego należy:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
2) zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
3) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych w szczególności szacowanie ryzyka;
4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
5) opracowywanie i aktualizowanie wymaganej akceptacji Starosty instrukcji dotyczącej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych w Starostwie o klauzuli „zastrzeżone”;
6) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
7) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
8) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
9) przekazywanie do ewidencji ABW danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą: „poufne”, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 8;
10) bieżąca kontrola przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych przez pracowników Starostwa;
11) nadzór nad funkcjonowaniem systemu teleinformatycznego oraz nad przestrzeganiem zasad i wymagań bezpieczeństwa przewidzianych dla systemu teleinformatycznego w Starostwie (Administrator Systemu);
12) uczestniczenie w opracowaniu projektów dokumentów regulujących w Starostwie problematykę ochrony przetwarzanych w systemach teleinformatycznych informacji niejawnych;
13) uzgadnianie dokumentacj bezpieczeństwa w zakresie systemów teleinformatycznych.
7. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych w zakresie realizacji zadań podlega bezpośrednio Staroście.
8. Do zadań Wydziału należy wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.
DOKUMENTY
9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023
LICZBA LUDNOŚCI
135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: