Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
22.06.2020 Kategoria: Informacje Samorząd
Po raz 18. w tej kadencji obradowali radni Rady Powiatu Mieleckiego. Była to pierwsza sesja od czasu ogłoszenia przez rząd obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa. Radni rozlokowani zostali na sali obrad z zachowaniem dystansu społecznego, a ilość osób uczestniczących w sesji ograniczono do niezbędnego minimum.
Podczas piątkowej (19.06) sesji radni podjęli między innymi uchwały sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Mieleckiego na 2020 rok, udzielenia pomocy finansowej Gminie Miejskiej Mielec, określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych w Powiecie Mieleckim w 2020 roku.
Wyłoniony został również skład Komisji Konkursowej w celu przeprowadzenia postępowania konkursowego i wybrania kandydata na stanowisko Dyrektora Szpitala Specjalistycznego im. Edmunda Biernackiego w Mielcu. W jej skład weszli:
1/ Martyński Paweł
2/ Niedbałą Henryk
3/ Peret Bogusław
4/ Smaczny Józef
5/ Ździebło Janusz
Radni opozycyjni (PiS) zrezygnowali ze zgłoszenia swojego reprezentanta do składu Komisji.
Ponadto radni wysłuchali sprawozdania oraz dokonali oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej Powiatowej Stacji Pogotowia Ratunkowego Samodzielnego Publicznego Zakładu w Mielcu oraz Szpitala Specjalistycznego im. Edmunda Biernackiego w Mielcu. Finałem dyskusji było podjęcie uchwały w sprawie pokrycia straty finansowej netto szpitala za rok 2019. Strata wyniosła ponad 12 milionów. Po odliczeniu kosztów amortyzacji pozostał deficyt w wysokości6 236 tys. PLN, który musi pokryć Powiat Mielecki.
Posłuchaj przebiegu dyskusji:
W dalszej części obrad radni wysłuchali sprawozdań z działalności podległych jednostek oraz służb z ich działalności za 2019 rok. Swoje sprawozdania złożyli :
- Powiatowy Urząd Pracy – z realizacji Programu Promocji Zatrudnienia oraz Aktywizacji Lokalnego Rynku Pracy dla Powiatu Mieleckiego na lata 2016-2022;
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie wraz z wykazem potrzeb w zakresie pomocy społecznej na rok 2020;
- Komendant Powiatowy Policji;
- Powiatowa Komenda Państwowej Straży Pożarnej;
- Powiatowa Satcja Sanitarno – Epidemiologiczna;
- Powiatowa Inspekcja Weterynaryjna
- Powiatowy Inspektorat Nadzoru
Dodatkowo, do porządku obrad dodany został punkt – Informacja o sytuacji w Powiatowym Zespole Placówek Szkolno – Wychowawczych w Mielclu po odwołaniu dyrektor placówki – Elżbiety Wyparło. Z wnioskiem o poszerzenie porządku obrad wystąpili radni Klubu PiS.
Posłuchaj przebiegu dyskusji:
mp
DOKUMENTY
9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023
LICZBA LUDNOŚCI
135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: