Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
16.09.2019 Kategoria: Informacje Samorząd
Mieleckie starostwo chce podnosić jakość obsługi odwiedzających je mieszkańców powiatu.
Wraz z postępem cywilizacyjnym i technicznym wprowadzane są nowoczesne formy kontaktu na linii interesant urząd. Niektóre ze spraw już teraz załatwić można bez konieczności przychodzenia do urzędu, wysyłając pocztą elektroniczną pismo bezpośrednio do wybranych osób, włącznie z członkami Zarządu. Inne formy kontaktu z mieleckim starostwem to chociażby Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP), E-kolejka (zaplanowanie wizyty w Wydziale Komunikacji).
Nie da się jednak całkowicie wyeliminować, prędzej czy później, bezpośredniego kontaktu. Wprowadzanie nowych, wyższych standardów obsługi interesantów zapowiadał na samym początku swojej kadencji obecny Starosta Stanisław Lonczak.
Jak podkreślał Starosta - najważniejsza jest kultura osobista pracowników starostwa i ich wiedza merytoryczna. Oba te czynniki muszą być ze sobą skorelowane. Można być znakomitym fachowcem w swojej dziedzinie ale bez umiejętnego „podejścia do ludzi” nie załatwi się ludzkich spraw. I odwrotnie – sama uprzejmość w stosunku do interesantów, to stanowczo za mało. Dbałość o poziom obsługi w naszym Urzędzie jest dla mnie bardzo ważna. Mówiłem o tym od samego początku obecnej kadencji i będę tego wymagał do samego jej końca.
W miniony piątek (13.IX) zorganizowane zostało dla wszystkich pracowników mieleckiego starostwa szkolenie z „urzędniczego savoir-vivre’u”. Zewnętrzna firma szkoleniowa (SZKOLENIA ŁÓDŹ Centrum Kształcenia) przygotowała specjalny zestaw paneli dyskusyjnych, poprzedzonych krótkimi wykładami tematycznymi.
Jak nazywać odwiedzające urząd osoby? Petent, interesant, obywatel, a może mieszkaniec?
Jak poprawnie nawiązywać relacje? W jaki sposób komunikować się z osobami młodymi, a jak z tymi w podeszłym już wieku? To tylko przykładowe tematy, jakie były przedmiotem szkolenia.
mp
DOKUMENTY
9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023
LICZBA LUDNOŚCI
135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: