Starostwo Powiatowe  herb_40px_wersja2.png  w Mielcu

A A A

logo_300px.svg

zadania_wydzialu22.jpg

§ 37. Do zadań Wydziału Funduszy, Inwestycji i Gospodarki Nieruchomościami (IG) należy:

1. W zakresie funduszy i inwestycji:

1) analiza realnych możliwości pozyskiwania przez Powiat środków finansowych, funduszy krajowych i europejskich w zakresie realizacji zadań własnych Powiatu i zadań z zakresu administracji rządowej;
2) pozyskiwanie i rozliczanie dofinansowania ze środków zewnętrznych dla realizacji zadań własnych i zadań z zakresu administracji rządowej, w zakresie:

a) przygotowania wniosku aplikacyjnego wraz z niezbędnymi załącznikami,
b) oceny dokumentów pod względem wydatków kwalifikujących się do współfinansowania,
c) oceny dokumentów stanowiących podstawę do wydatkowania środków w zakresie objętym projektem,
d) gromadzenia kopii dokumentów niezbędnych do ubiegania się o refundację poniesionych wydatków związanych z realizacją projektów,
e) przygotowywanie wniosków o płatność, harmonogramów, oświadczeń w zakresie trwałości projektów;

3) utrzymywanie bieżących kontaktów z instytucjami zarządzającymi, wdrażającymi i pośredniczącymi w sprawach realizacji podpisanych umów o dofinansowanie oraz w zakresie informacji, kontroli i sprawozdawczości dotyczących projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
4) współpraca z Wydziałem Finansowym w zakresie planowania i rozliczania wydatków objętych projektem;
5) archiwizacja dokumentów dotyczących realizowanych projektów;
6) informowanie zainteresowanych wydziałów Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu o istniejących programach i procedurach pozyskiwania środków finansowych z funduszu Unii Europejskiej i innych;
7) wspieranie jednostek organizacyjnych Powiatu odpowiedzialnych za realizację projektu w zakresie:

a) przygotowania wniosku aplikacyjnego,
b) oceny dokumentów pod względem wydatków kwalifikujących się do współfinansowania z funduszy strukturalnych;

8) nawiązywanie współpracy partnerskiej z regionami z krajów Unii Europejskiej w celu realizacji wspólnych projektów;
9) współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie wspólnych projektów;
10) pomoc w zakresie dostarczenia niezbędnych informacji wydziałom i jednostkom organizacyjnym Powiatu dotyczących, monitoringu i sprawozdawczości realizowanych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;
11) systematyczna aktualizacja informacji dotyczących tematyki funduszy;
12) opracowywanie założeń zadań inwestycyjnych Powiatu oraz organizowanie realizacji planowanych inwestycji w zakresie zadań własnych Powiatu i zadań z zakresu administracji rządowej;
13) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Powiatu, komórkami organizacyjnymi Starostwa, projektantami w zakresie przygotowania inwestycji;
14) kontrola realizacji inwestycji w zakresie rzeczowym oraz zgodności finansowania poszczególnych etapów inwestycji zgodnie z umową i eliminowania niekorzystnych zjawisk występujących w tym zakresie;
15) współdziałanie z Wydziałem Administracyjnym- dział zamówień publicznych, Komisją Przetargową poprzez przygotowywanie specyfikacji technicznej, dokumentacji, materiałów niezbędnych do zadań inwestycyjnych, do których mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych;
16) weryfikacja i akceptacja kosztorysów szacunkowych i inwestorskich sporządzonych w celu określenia kosztów danego przedsięwzięcia, opracowywanie przedmiarów i kosztorysów inwestorskich;
17) zabezpieczenie nadzoru inwestycyjnego i nadzór nad realizacją poszczególnych procesów inwestycyjnych, prowadzenie nadzoru inwestorskiego;
18) kontrola wykonywania robót budowlanych z założonym harmonogramem rzeczowo – finansowym inwestycji;
19) przygotowywanie, realizacja i rozliczanie zadań inwestycyjnych w zakresie objętym umową finansowanych ze środków własnych, krajowych i zagranicznych;
20) zlecanie napraw, przeglądów, robót remontowych w zakresie utrzymania obiektów i urządzeń komunalnych stanowiących własność Powiatu.

2. W zakresie gospodarki nieruchomościami:

1) prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie scaleń i wymian gruntów;
2) prowadzenie spraw związanych z postępowaniem i orzecznictwem z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych, a w szczególności:

a) wyłączanie gruntów rolnych z produkcji rolniczej,
b) opiniowanie zmian w planach zagospodarowania przestrzennego gmin w zakresie przeznaczania gruntów na cele nierolnicze oraz kierunków zagospodarowania przestrzennego,
c) sprawozdawczość z zakresu ochrony gruntów rolnych,
d) opiniowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy i ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie ich zgodności z wymogami przepisów o ochronie gruntów rolnych i leśnych;

3) prowadzenie spraw związanych z orzecznictwem i gospodarowaniem zasobem nieruchomości Skarbu Państwa i zasobem nieruchomości Powiatu poprzez:

a) ewidencjonowanie nieruchomości Skarbu Państwa oraz Powiatu, ewidencjonowanie gruntów Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste, prowadzenie wykazów dla potrzeb Krajowego Zasobu Nieruchomości,
b) zapewnianie wyceny nieruchomości oraz naliczanie należności z tytułu ich udostępnienia,
c) nabywanie, zbywanie, zamiana, darowizny,
d) oddawanie: w zarząd, trwały zarząd, użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenie nieruchomości oraz rozliczanie należności z tego tytułu,
e) opiniowanie podziału nieruchomości,
f) przygotowanie umów na czasowe wejście w teren nieruchomości Skarbu Państwa lub Powiatu oraz przygotowanie wszelkich pism, wniosków i projektów uchwał w tych sprawach;

4) wykonywanie zadań w sprawach:

a) wywłaszczania nieruchomości, ograniczania praw do nieruchomości i ustalania odszkodowań z tego tytułu,
b) ustalenie odszkodowania za nieruchomości pozostające w dniu 31.12.1998 roku we władaniu Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, niestanowiące ich własności, a zajęte pod drogi publiczne,
c) przekształcania prawa użytkowania wieczystego, przysługującego osobom fizycznym, prawnym i spółdzielniom - w prawo własności,
d) zwrotu wywłaszczonych nieruchomości,
e) związanych z orzecznictwem i gospodarką nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa,
f) w zakresie przenoszenia własności działek siedliskowych i dożywotnich na rzecz byłych właścicieli,
g) dotyczących mienia gromadzkiego i wspólnot gruntowych, a w szczególności ustalanie nieruchomości stanowiących wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie oraz ustalanie wykazu uprawnionych do udziału we wspólnocie oraz wykazu obszarów gospodarstw przez nich posiadanych i wielkości przysługujących im udziałów;

5) ewidencjonowanie pozostałych środków trwałych Powiatu;
6) regulacja stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu;
7) występowanie o zmianę w planach zagospodarowania przestrzennego dla nieruchomości będących własnością Powiatu lub Skarbu Państwa, występowanie o wydanie warunków zabudowy dla tych nieruchomości;
8) uzgadnianie projektów podziałów nieruchomości;
9) podejmowanie czynności w postępowaniach sądowych dotyczących mienia powiatu;
10) obciążanie nieruchomości innymi prawami rzeczowymi;
11) przyjmowanie operatów szacunkowych;
12) sprawowanie bezpośredniego zarządu nad obiektami mienia Powiatu;
13) nadzór nad utrzymaniem powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych Starostwa, w tym prowadzenie książek obiektów budowlanych, książek rewizyjnych dla urządzeń technicznych; przeglądów technicznych budynków zarządzanych przez wydział, a w szczególności ppoż., instalacji gazowych, elektrycznych, kominiarskich, sprawności urządzeń dźwigowych;
14) zabezpieczenie mienia Powiatu;
15) przygotowywanie, realizacja i rozliczanie zleceń operatów szacunkowych, opracowań geodezyjnych niezbędnych do prowadzonych spraw;
16) sporządzanie informacji o stanie mienia powiatu w zakresie gospodarki nieruchomościami;
17) prowadzenie rejestru umów i faktur;
18) administrowanie budynkami i innymi rzeczowymi składnikami majątkowymi będącymi w posiadaniu Powiatu Mieleckiego, w tym szczególności zapewnienie:

a) odpowiedniego ich zabezpieczenia i dozoru, a także ochrony przeciwpożarowej,
b) przeprowadzenia niezbędnych remontów budynków, konserwacji i napraw urządzeń, instalacji technicznych, sprzętu biurowego,
c) prowadzenia ewidencji rzeczowej majątku,
d) utrzymania ładu, porządku i czystości w budynkach Powiatu Mieleckiego,
e) ubezpieczenie mienia ruchomengo i nieruchomego Powiatu Mieleckiego;

3. Do zadań Wydziału należy wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.

Kazimierz Gacek Starosta Powiatu Mieleckiego

Kazimierz Gacek

Starosta Powiatu Mieleckiego
Marek Paprocki Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego

Marek Paprocki

Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego
Andrzej Bryła Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

Andrzej Bryła

Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

DOKUMENTY

13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024

LICZBA LUDNOŚCI

132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego

PIENIĄDZE

240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku