Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
§ 33. 1. Do zadań Wydziału Architektura i Budownictwa (AB) należy:
1) udzielanie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych po uzyskaniu upoważnienia właściwego ministra;
2) nakładanie obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienie nadzoru autorskiego z uwzględnieniem przepisów wykonawczych;
3) wydawanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę;
4) wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
5) przyjmowanie zgłoszeń zamiaru budowy i wykonywania robót budowlanych niewymagających pozwolenia oraz wnoszenie ewentualnego sprzeciwu w tych sprawach;
6) nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę lub wykonanie robót budowlanych objętych obowiązkiem zgłoszenia w przypadku naruszeń przepisów budowlanych;
7) zatwierdzanie projektu budowlanego odrębną decyzją lub odmowa takiego zatwierdzenia;
8) nakładanie postanowieniem obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym;
9) odmowa zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę;
10) odmowa wydania pozwolenia na budowę w razie niespełnienia określonych wymagań ustawowych;
11) wydawanie decyzji o odmowie zmiany lub zmianie pozwolenia na budowę w razie istotnego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków pozwolenia na budowę;
12) stosowanie przepisów z zakresu ochrony środowiska w prowadzonych postępowaniach dotyczących pozwoleń na budowę lub rozbiórkę obiektów budowlanych albo ich części,
13) prowadzenie rejestrów wniosków i decyzji w sprawie pozwolenia na budowę oraz przechowywanie dokumentów dotyczących pozwoleń na budowę i zgłoszeń wykonania robót budowlanych;
14) przenoszenie za zgodą poprzedniego inwestora decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innego podmiotu;
15) przesyłanie decyzji o pozwoleniu na budowę organowi, który wydał decyzję o warunkach zabudowy;
16) rejestracja dzienników budowy;
17) rozstrzyganie w drodze decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub nieruchomości i określanie granic niezbędnej potrzeby i warunków korzystania z nich w celu wykonywania prac przygotowawczych lub robót budowlanych;
18) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach dotyczących zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego;
19) przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce obiektów budowlanych i wnoszenie ewentualnego sprzeciwu w tych sprawach;
20) nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę obiektów budowlanych objętych zgłoszeniem oraz udzielanie pozwolenia na ich rozbiórkę;
21) przenoszenie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę na rzecz innej osoby;
22) uzgadnianie projektowych rozwiązań dla obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych;
23) rejestracja dzienników rozbiórki;
24) nadzór i kontrola nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego stanowiących zadania organu administracji architektoniczno-budowlanej, wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych ustawą;
25) bezzwłoczne przekazywanie organom nadzoru budowlanego kopii ostatecznych decyzji
o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym, kopii ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z tym projektem, kopii innych decyzji postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego;
26) uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami;
27) wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali na podstawie art.2 ust.3 ustawy o własności lokali;
28) prowadzenie w granicach swojej właściwości analiz w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego obszaru powiatu;
29) przekazywanie Wojewodzie Podkarpackiemu uwierzytelnionych kopii rejestrów wniosków i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w określonym terminie;
30) przekazywanie do organu podatkowego właściwego w sprawach podatku od nieruchomości, kopii decyzji o pozwoleniu na budowę, o zmianie sposobu użytkowania obiektu lub jego części o rozbiórce obiektu budowlanego;
31) opracowywanie sprawozdań dla Głównego Urzędu Statystycznego i organów nadrzędnych;
32) prowadzenie na bieżąco rejestru RWZD;
33) prowadzenie spraw związanych z obiektami budowlanymi uszkodzonymi w wyniku klęsk żywiołowych w zakresie posiadanych kompetencji;
34) wykonywanie innych zadań zbieżnych z zakresem kompetencji, wynikających z przepisów prawa.
2. Do zadań Wydziału należy wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.
DOKUMENTY
13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024
LICZBA LUDNOŚCI
132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku