Starostwo Powiatowe  herb_40px_wersja2.png  w Mielcu

A A A

logo_300px.svg

Bezpieczniej na drodze w Podolu

04.02.2022

W nawiązaniu do umowy dotacji nr PUW/ŚR/6356/2/4/2021 z dnia 2 lipca 2021r. Powiat Mielecki zrealizował zadania pn.: Wykonanie projektu budowlanego w ramach zadania pn. „Stabilizacja osuwiska nr ewid. 18-11-075-081091 w celu zabezpieczenia drogi powiatowej Nr 1 184R Przecław – Podole w m. Podole, gm. Przecław, pow. mielecki, wojew. podkarpackie”.

  • Termin rozpoczęcia robót: 08.06.2021 r.
  • Termin zakończenia robót: 04.12.2021 r.

Określenie przedmiotu zamierzenia budowlanego

Przedmiotem inwestycji i niniejszego opracowania stabilizacja osuwiska nr ewid. 18-11-075-081091 w celu zabezpieczenia drogi powiatowej Nr 1184R Przecław – Podole w m. Podole, gm. Przecław, pow. mielecki, wojew. podkarpackie. Przedmiotowe osuwisko powstało na naturalnym stoku, na którym zlokalizowany jest korpus drogi powiatowej. Przedmiotowa inwestycja oprócz typowych robót związanych z zabezpieczeniem osuwiska wymaga również przeprowadzenia przebudowy drogi (przewidziano również budowę chodnika) i systemu jej odwodnienia, w tym budowy odcinka kanalizacji deszczowej służącej odprowadzeniu wód opadowo-roztopowych i zbiornika wodnego celem wprowadzenia ich do gruntu. Zakres prowadzonych robót będzie wymagał również czasowego demontażu słupa i przewodów oświetlenia ulicznego.

Projektowane zagospodarowanie terenu:

Projektuje się zabezpieczenie osuwiska zagrażającego drodze powiatowej poprzez wykonanie po lewej (wschodniej) stronie drogi w km od 0+850 do km 0+930 konstrukcji oporowej wraz z przebudową wspomnianej drogi w km od 0+850 do km 0+950 (w km 0+930 – 0+950 planuje się jedynie wykonanie chodnika przy jezdni). Obok jezdni drogowej zaplanowano wykonanie obiektów odwodnienia drogi i kanału technologicznego. Do odprowadzenia wód opadowych z terenu drogi powiatowej i osuwiska służyć będą kanalizacja deszczowa kierująca przedmiotowe wody zgodnie z pochyleniem stoku (w kierunku wschodnim, wzdłuż granicy działki nr 717) do zaplanowanego u podnóża wzniesienia zbiornika wodnego.
Odbudowa jezdni drogowej wiązać się będzie z wymianą całej konstrukcji jezdni i korpusu drogowego do głębokości powierzchni poślizgu z ułożeniem na dnie geosyntetyku separacyjno-drenażowego.
W łuku planuje się zwiększenie szerokości jezdni do 5,9 m. Zmiana szerokości jezdni z betonu asfaltowego, z i do obecnej szerokości będzie się odbywać na odcinkach przejściowych długości 15 m na początku i 16 m na końcu łuku. Pobocze z kruszywa po lewej stronie drogi będzie mieć szerokość 1,0 m, natomiast chodnik z betonowej kostki brukowej zaplanowany po prawej stronie drogi będzie posiadał podstawową szerokość użytkową 2,0 m (2,23 m z krawężnikiem i obrzeżem), zmniejszoną na końcowym odcinku z uwagi na ukształtowanie terenu do 1,5 m (jak istniejącego chodnika, do którego projektowany odcinek będzie nawiązany).
Korpus drogowy po lewej stronie drogi w km 0+850 – 0+930 zostanie zabezpieczony monolityczną konstrukcją oporową w formie żelbetowego oczepu posadowionego na palach fundamentowych i dodatkowo utrzymywanego w poziomie za pomocą kotew gruntowych. Z uwagi na znaczne różnice poziomu terenu po lewej stronie drogi w km 0+845 – 0+935 należy zamontować drogowe bariery ochronne typu SP-06/2 (H1 W5 A).

Zestawienie:

Z uwagi na zlokalizowanie inwestycji na częściach wielu działek ewidencyjnych, użytkowanych w różny sposób, odniesienie się do ich powierzchni całkowitej lub ich dotychczasowego zagospodarowania jest niemiarodajne dla przedmiotowej inwestycji. W granicach terenu inwestycji oznaczonych na rysunku Projektu zagospodarowania terenu zawarto obszar o pow. 15 231 m2.

a) Powierzchni zabudowy projektowanych i istniejących obiektów budowlanych:
- projektowanych obiektów budowlanych:
• powierzchnia ścieków z prefabrykatów betonowych – 143 m2,
• powierzchnia monolitycznych konstrukcji betonowych – 76 m2,
- istniejących obiektów budowlanych:
• budynki – 233 m2.

b) Powierzchni dróg, parkingów, placów i chodników:
- projektowanych obiektów:
• powierzchnia jezdni z betonu asfaltowego – 462 m2,
• powierzchnia chodnika z betonowej kostki brukowej – 215 m2,
- łączna istniejących i projektowanych obiektów (po zakończeniu robót):
• powierzchnia jezdni z betonu asfaltowego – 1001 m2,
• powierzchnia chodnika z betonowej kostki brukowej – 270 m2,

c) Powierzchni biologicznie czynnej:
Powierzchnia biologicznie czynna – 13 508 m2,

d) Powierzchni innych części terenu, niezbędnych do sprawdzenia zgodności z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku jego braku z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu albo uchwały o ustaleniu lokalizacji inwestycji mieszkaniowej lub inwestycji towarzyszących:

- powierzchnia reprofilowanej skarpy drogowej od strony konstrukcji oporowej – 485 m2,
- powierzchnia zbiornika wodnego – 435 m2, w tym:
• powierzchnia dna zbiornika – 100 m2,
• powierzchnia skarp umocnionych płytami ażurowymi – 115 m2.

Pliki do pobrania

Kazimierz Gacek Starosta Powiatu Mieleckiego

Kazimierz Gacek

Starosta Powiatu Mieleckiego
Marek Paprocki Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego

Marek Paprocki

Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego
Andrzej Bryła Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

Andrzej Bryła

Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

DOKUMENTY

13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024

LICZBA LUDNOŚCI

132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego

PIENIĄDZE

240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku