Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
04.02.2022
W nawiązaniu do umowy dotacji nr PUW/ŚR/6356/2/4/2021 z dnia 2 lipca 2021r. Powiat Mielecki zrealizował zadania pn.: Wykonanie projektu budowlanego w ramach zadania pn. „Stabilizacja osuwiska nr ewid. 18-11-075-081091 w celu zabezpieczenia drogi powiatowej Nr 1 184R Przecław – Podole w m. Podole, gm. Przecław, pow. mielecki, wojew. podkarpackie”.
Określenie przedmiotu zamierzenia budowlanego
Przedmiotem inwestycji i niniejszego opracowania stabilizacja osuwiska nr ewid. 18-11-075-081091 w celu zabezpieczenia drogi powiatowej Nr 1184R Przecław – Podole w m. Podole, gm. Przecław, pow. mielecki, wojew. podkarpackie. Przedmiotowe osuwisko powstało na naturalnym stoku, na którym zlokalizowany jest korpus drogi powiatowej. Przedmiotowa inwestycja oprócz typowych robót związanych z zabezpieczeniem osuwiska wymaga również przeprowadzenia przebudowy drogi (przewidziano również budowę chodnika) i systemu jej odwodnienia, w tym budowy odcinka kanalizacji deszczowej służącej odprowadzeniu wód opadowo-roztopowych i zbiornika wodnego celem wprowadzenia ich do gruntu. Zakres prowadzonych robót będzie wymagał również czasowego demontażu słupa i przewodów oświetlenia ulicznego.
Projektowane zagospodarowanie terenu:
Projektuje się zabezpieczenie osuwiska zagrażającego drodze powiatowej poprzez wykonanie po lewej (wschodniej) stronie drogi w km od 0+850 do km 0+930 konstrukcji oporowej wraz z przebudową wspomnianej drogi w km od 0+850 do km 0+950 (w km 0+930 – 0+950 planuje się jedynie wykonanie chodnika przy jezdni). Obok jezdni drogowej zaplanowano wykonanie obiektów odwodnienia drogi i kanału technologicznego. Do odprowadzenia wód opadowych z terenu drogi powiatowej i osuwiska służyć będą kanalizacja deszczowa kierująca przedmiotowe wody zgodnie z pochyleniem stoku (w kierunku wschodnim, wzdłuż granicy działki nr 717) do zaplanowanego u podnóża wzniesienia zbiornika wodnego.
Odbudowa jezdni drogowej wiązać się będzie z wymianą całej konstrukcji jezdni i korpusu drogowego do głębokości powierzchni poślizgu z ułożeniem na dnie geosyntetyku separacyjno-drenażowego.
W łuku planuje się zwiększenie szerokości jezdni do 5,9 m. Zmiana szerokości jezdni z betonu asfaltowego, z i do obecnej szerokości będzie się odbywać na odcinkach przejściowych długości 15 m na początku i 16 m na końcu łuku. Pobocze z kruszywa po lewej stronie drogi będzie mieć szerokość 1,0 m, natomiast chodnik z betonowej kostki brukowej zaplanowany po prawej stronie drogi będzie posiadał podstawową szerokość użytkową 2,0 m (2,23 m z krawężnikiem i obrzeżem), zmniejszoną na końcowym odcinku z uwagi na ukształtowanie terenu do 1,5 m (jak istniejącego chodnika, do którego projektowany odcinek będzie nawiązany).
Korpus drogowy po lewej stronie drogi w km 0+850 – 0+930 zostanie zabezpieczony monolityczną konstrukcją oporową w formie żelbetowego oczepu posadowionego na palach fundamentowych i dodatkowo utrzymywanego w poziomie za pomocą kotew gruntowych. Z uwagi na znaczne różnice poziomu terenu po lewej stronie drogi w km 0+845 – 0+935 należy zamontować drogowe bariery ochronne typu SP-06/2 (H1 W5 A).
Zestawienie:
Z uwagi na zlokalizowanie inwestycji na częściach wielu działek ewidencyjnych, użytkowanych w różny sposób, odniesienie się do ich powierzchni całkowitej lub ich dotychczasowego zagospodarowania jest niemiarodajne dla przedmiotowej inwestycji. W granicach terenu inwestycji oznaczonych na rysunku Projektu zagospodarowania terenu zawarto obszar o pow. 15 231 m2.
a) Powierzchni zabudowy projektowanych i istniejących obiektów budowlanych:
- projektowanych obiektów budowlanych:
• powierzchnia ścieków z prefabrykatów betonowych – 143 m2,
• powierzchnia monolitycznych konstrukcji betonowych – 76 m2,
- istniejących obiektów budowlanych:
• budynki – 233 m2.
b) Powierzchni dróg, parkingów, placów i chodników:
- projektowanych obiektów:
• powierzchnia jezdni z betonu asfaltowego – 462 m2,
• powierzchnia chodnika z betonowej kostki brukowej – 215 m2,
- łączna istniejących i projektowanych obiektów (po zakończeniu robót):
• powierzchnia jezdni z betonu asfaltowego – 1001 m2,
• powierzchnia chodnika z betonowej kostki brukowej – 270 m2,
c) Powierzchni biologicznie czynnej:
Powierzchnia biologicznie czynna – 13 508 m2,
d) Powierzchni innych części terenu, niezbędnych do sprawdzenia zgodności z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku jego braku z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu albo uchwały o ustaleniu lokalizacji inwestycji mieszkaniowej lub inwestycji towarzyszących:
- powierzchnia reprofilowanej skarpy drogowej od strony konstrukcji oporowej – 485 m2,
- powierzchnia zbiornika wodnego – 435 m2, w tym:
• powierzchnia dna zbiornika – 100 m2,
• powierzchnia skarp umocnionych płytami ażurowymi – 115 m2.
DOKUMENTY
13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024
LICZBA LUDNOŚCI
132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku