Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
§ 47. 1. Samodzielne stanowisko ds. kontroli (KN) realizuje zadania kontrolne w Starostwie i powiatowych jednostkach organizacyjnych, inspekcjach i strażach.
2. Do podstawowych zadań Samodzielnego stanowiska ds. kontroli należy:
1) organizowanie i prowadzenie kontroli zgodności działania z prawem i kontroli finansowych w Wydziałach, jednostkach organizacyjnych powiatu, powiatowych inspekcjach i strażach oraz podmiotach otrzymujących środki publiczne z budżetu powiatu na podstawie ustaw;
2) przeprowadzanie kontroli doraźnych zgodnie z poleceniem Starosty;
3) współpraca z zewnętrznymi instytucjami kontrolnymi w tym z audytorami zewnętrznymi;
4) współpraca z pracownikami merytorycznymi Starostwa w zakresie prowadzenia wspólnych kontroli w jednostkach organizacyjnych powiatu i podmiotach otrzymujących środki finansowe z budżetu powiatu;
5) sporządzanie protokołów, wniosków i wystąpień pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli, przeprowadzanie kontroli sprawdzających oraz prowadzenie dokumentacji z prowadzonych kontroli;
6) monitorowanie wykonania zaleceń pokontrolnych;
7) sporządzanie i przedkładanie Staroście dokumentacji systemu kontroli zarządczej.
2. Szczegółowy zakres i tryb działania kontroli zarządczej określa regulamin kontroli zarządczej ustanowiony przez Starostę w drodze zarządzenia.
3. Samodzielne stanowisko ds. kontroli w zakresie realizacji zadań podlega bezpośrednio Staroście i współdziała ze Skarbnikiem i Sekretarzem.
DOKUMENTY
13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024
LICZBA LUDNOŚCI
132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku