Starostwo Powiatowe  herb_40px_wersja2.png  w Mielcu

A A A

logo_300px.svg

zadania_wydzialu22.jpg

§ 41. Do zadań Biura Rady i Zarządu Powiatu (BR) należy:

1. W zakresie obsługi administracyjnej Rady:

1) zapewnienie obsługi merytorycznej i kancelaryjno - biurowej Rady, Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących oraz Komisji, w tym:

a) przygotowywanie, gromadzenie i przekazywanie materiałów niezbędnych dla prac Rady i Komisji,
b) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji Rady Powiatu i posiedzeń poszczególnych Komisji,
c) protokołowanie obrad Rady i posiedzeń Komisji oraz prowadzenie zbiorów protokołów sesji i Komisji wraz z niezbędnymi załącznikami,
d) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady właściwym komórkom organizacyjnym Starostwa, jednostkom organizacyjnym oraz powiatowym służbom, inspekcjom i strażom,
e) przekazywanie adresatom do realizacji wniosków Komisji, wniosków, interpelacji i zapytań radnych oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem,
f) przygotowywanie materiałów dokumentujących pracę Rady Powiatu i jej organów celem zamieszczenia w BIP oraz prowadzenie ich bieżącej aktualizacji;

2) prowadzenie rejestru:

a) uchwał Rady Powiatu,
b) aktów prawa miejscowego,
c) skarg, wniosków i petycji,
d) interpelacji, wniosków i zapytań radnych;

3) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
4) przyjmowanie oraz organizacja sposobu załatwiania skarg, wniosków i petycji kierowanych do Rady, Przewodniczącego Rady i Komisji;
5) przygotowanie rocznej informacji o petycjach i umieszczanie na stronie internetowej Powiatu;
6) przekazywanie Staroście interpelacji i zapytań radnych oraz czuwanie nad terminowym i prawidłowym ich załatwieniem;
7) opracowywanie projektów zmian w Statucie i czuwanie nad jego zgodnością z przepisami prawa;
8) przekazywanie organom nadzoru uchwał podjętych przez Radę Powiatu;
9) przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego;
10) przekazywanie do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa zbiorów aktów ustanowionych przez Radę;
11) gromadzenie i przesyłanie właściwym organom oświadczeń majątkowych przyjmowanych przez Przewodniczącego Rady;
12) przekazywanie oświadczeń majątkowych do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa;
13) organizowanie szkoleń dla radnych;
14) zapewnienie obsługi dyżurów Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Powiatu;
15) organizowanie i obsługa narad i konferencji, organizowanych przez Przewodniczącego Rady Powiatu;
16) ewidencjonowanie delegacji służbowych radnych;
17) archiwizowanie materiałów z działalności Rady Powiatu i Komisji merytorycznych;
18) udostępnianie na wniosek informacji publicznej;
19) sporządzanie list wypłat diet radnych;
20) obsługa systemu e-rada oraz podawanie do publicznej wiadomości imiennych wykazów głosowań radnych;
21) wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady Powiatu oraz wynikających z ustawy o samorządzie powiatowym i aktów wykonawczych dotyczących działalności Rady Powiatu;
22) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę.

2. W zakresie obsługi administracyjnej Starosty i Zarządu należy:

1) zapewnienie organizacyjno-biurowej i technicznej obsługi realizacji zadań Starosty i Zarządu:

a) przygotowywanie oraz obsługa posiedzeń Zarządu,
b) sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu,
c) prowadzenie rejestru uchwał Zarządu wraz z informacją o sposobie ich realizacji,
d) sporządzanie sprawozdania z działalności Starosty oraz Zarządu Powiatu między sesjami,
e) przedkładania materiałów pod obrady Rady Powiatu Mieleckiego,
f) przekazywanie uchwał Zarządu do publikacji w BIP,
g) przekazywanie organom nadzoru uchwał Zarządu,
h) przekazywanie aktów prawa miejscowego do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego;

2) prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty;
3) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji;
4) monitorowanie terminowego rozpatrywania przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu skarg, wniosków i petycji;
5) przygotowywanie sprawozdawczości dotyczącej skarg i wniosków;
6) przygotowanie rocznej informacji o petycjach i umieszczanie na stronie internetowej Powiatu;
7) prowadzenie spraw wynikających z funkcji reprezentacyjnych Starosty i działających w jego imieniu pozostałych członków Zarządu, w tym obsługa udziału w zespołach lub innych gremiach;
8) udzielanie pomocy członkom Zarządu w wypełnianiu obowiązków;
9) organizowanie i obsługa narad i konferencji, organizowanych przez Starostę.

3. Do zadań Biura należy wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Biura.

Kazimierz Gacek Starosta Powiatu Mieleckiego

Kazimierz Gacek

Starosta Powiatu Mieleckiego
Marek Paprocki Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego

Marek Paprocki

Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego
Andrzej Bryła Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

Andrzej Bryła

Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

DOKUMENTY

13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024

LICZBA LUDNOŚCI

132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego

PIENIĄDZE

240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku