Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
§ 41. Do zadań Biura Rady i Zarządu Powiatu (BR) należy:
1. W zakresie obsługi administracyjnej Rady:
1) zapewnienie obsługi merytorycznej i kancelaryjno - biurowej Rady, Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących oraz Komisji, w tym:
a) przygotowywanie, gromadzenie i przekazywanie materiałów niezbędnych dla prac Rady i Komisji,
b) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji Rady Powiatu i posiedzeń poszczególnych Komisji,
c) protokołowanie obrad Rady i posiedzeń Komisji oraz prowadzenie zbiorów protokołów sesji i Komisji wraz z niezbędnymi załącznikami,
d) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady właściwym komórkom organizacyjnym Starostwa, jednostkom organizacyjnym oraz powiatowym służbom, inspekcjom i strażom,
e) przekazywanie adresatom do realizacji wniosków Komisji, wniosków, interpelacji i zapytań radnych oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem,
f) przygotowywanie materiałów dokumentujących pracę Rady Powiatu i jej organów celem zamieszczenia w BIP oraz prowadzenie ich bieżącej aktualizacji;
2) prowadzenie rejestru:
a) uchwał Rady Powiatu,
b) aktów prawa miejscowego,
c) skarg, wniosków i petycji,
d) interpelacji, wniosków i zapytań radnych;
3) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
4) przyjmowanie oraz organizacja sposobu załatwiania skarg, wniosków i petycji kierowanych do Rady, Przewodniczącego Rady i Komisji;
5) przygotowanie rocznej informacji o petycjach i umieszczanie na stronie internetowej Powiatu;
6) przekazywanie Staroście interpelacji i zapytań radnych oraz czuwanie nad terminowym i prawidłowym ich załatwieniem;
7) opracowywanie projektów zmian w Statucie i czuwanie nad jego zgodnością z przepisami prawa;
8) przekazywanie organom nadzoru uchwał podjętych przez Radę Powiatu;
9) przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego;
10) przekazywanie do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa zbiorów aktów ustanowionych przez Radę;
11) gromadzenie i przesyłanie właściwym organom oświadczeń majątkowych przyjmowanych przez Przewodniczącego Rady;
12) przekazywanie oświadczeń majątkowych do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa;
13) organizowanie szkoleń dla radnych;
14) zapewnienie obsługi dyżurów Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Powiatu;
15) organizowanie i obsługa narad i konferencji, organizowanych przez Przewodniczącego Rady Powiatu;
16) ewidencjonowanie delegacji służbowych radnych;
17) archiwizowanie materiałów z działalności Rady Powiatu i Komisji merytorycznych;
18) udostępnianie na wniosek informacji publicznej;
19) sporządzanie list wypłat diet radnych;
20) obsługa systemu e-rada oraz podawanie do publicznej wiadomości imiennych wykazów głosowań radnych;
21) wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady Powiatu oraz wynikających z ustawy o samorządzie powiatowym i aktów wykonawczych dotyczących działalności Rady Powiatu;
22) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę.
2. W zakresie obsługi administracyjnej Starosty i Zarządu należy:
1) zapewnienie organizacyjno-biurowej i technicznej obsługi realizacji zadań Starosty i Zarządu:
a) przygotowywanie oraz obsługa posiedzeń Zarządu,
b) sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu,
c) prowadzenie rejestru uchwał Zarządu wraz z informacją o sposobie ich realizacji,
d) sporządzanie sprawozdania z działalności Starosty oraz Zarządu Powiatu między sesjami,
e) przedkładania materiałów pod obrady Rady Powiatu Mieleckiego,
f) przekazywanie uchwał Zarządu do publikacji w BIP,
g) przekazywanie organom nadzoru uchwał Zarządu,
h) przekazywanie aktów prawa miejscowego do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego;
2) prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty;
3) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji;
4) monitorowanie terminowego rozpatrywania przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu skarg, wniosków i petycji;
5) przygotowywanie sprawozdawczości dotyczącej skarg i wniosków;
6) przygotowanie rocznej informacji o petycjach i umieszczanie na stronie internetowej Powiatu;
7) prowadzenie spraw wynikających z funkcji reprezentacyjnych Starosty i działających w jego imieniu pozostałych członków Zarządu, w tym obsługa udziału w zespołach lub innych gremiach;
8) udzielanie pomocy członkom Zarządu w wypełnianiu obowiązków;
9) organizowanie i obsługa narad i konferencji, organizowanych przez Starostę.
3. Do zadań Biura należy wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Biura.
DOKUMENTY
13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024
LICZBA LUDNOŚCI
132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku