Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
§ 44. 1. Biuro Informatyki (BI) zapewnia obsługę, funkcjonowanie sieci komputerowej i informatycznej Starostwa, sprawnego funkcjonowania elektronicznego obiegu dokumentów oraz właściwe zabezpieczenie danych osobowych przetwarzanych w systemach informatycznych.
2. Do zadań Biura Informatyki należy:
1) nadzorowanie prawidłowego funkcjonowania infrastruktury i oprogramowania użytkowanego w Starostwie;
2) udzielanie pomocy technicznej pracownikom Starostwa na stanowiskach pracy;
3) nadzorowanie realizowania napraw gwarancyjnych infrastruktury informatycznej;
4) zlecanie i nadzorowanie prac serwisowych infrastruktury informatycznej firmom zewnętrznym;
5) administrowanie serwerami;
6) aktualizowanie oprogramowania użytkowanego w urzędzie;
7) uczestniczenie w pracach związanych z wdrażaniem i modernizacją oprogramowania;
8) realizowanie archiwizacji danych przechowywanych na serwerach;
9) realizowanie zadań związanych z prawidłowym działaniem infrastruktury telefonii stacjonarnej w urzędzie;
10) realizowanie zakupu telefonów komórkowych dla wyznaczonych pracowników urzędu oraz późniejsze nadzorowanie wykonywania umowy przez wykonawcę;
11) nadzorowanie wykonywania umów przez wykonawcę zawartych w celu realizacji obowiązków przez Biuro Informatyki;
12) planowanie niezbędnych wdrożeń, modernizacji i zakupów informatycznych oraz telekomunikacyjnych;
13) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem i gospodarką sprzętem komputerowym oraz oprogramowaniem;
14) realizacja zadań w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych i sieci teleinformatycznych;
15) realizowanie zapisów określonych w „Polityce bezpieczeństwa informacji w zakresie przetwarzania danych osobowych”, „Instrukcji zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych” oraz w „Instrukcji postępowania w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych” oraz współpraca z Pełnomocnikiem Informacji Niejawnych w tym zakresie.
2. W ramach Biura działa Administrator Systemów Informatycznych (ASI), do którego należy:
1) zabezpieczenie systemów informatycznych służących do zbierania, przechowywania, przekazywania, udostępniania danych przetwarzanych w systemach informatycznych urzędu;
2) zakładanie, blokowanie, zawieszanie i uaktywnianie kont w systemach informatycznych.
3. Do zadań Biura należy wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Biura.
DOKUMENTY
9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023
LICZBA LUDNOŚCI
135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: