Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
22.02.2021 Kategoria: Informacje
Oto kilka najistotniejszych zmian, które wprowadzono podpisaną 27 sierpnia 2020 roku przez prezydenta Andrzeja Dudę ustawą z dnia 14 sierpnia 2020 o zmianie ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym - (Dz.U.2020.110 t.j. ze zm.)
Likwidacja instytucji karty pojazdu i nalepki kontrolnej – wchodzi w życie od 04.09.2022 roku
Wprowadzenie możliwości rejestracji pojazdu na wniosek właściciela pojazdu przez organ rejestrujący właściwy również ze względu na miejsce czasowego zamieszkania - od 04.09.2022 roku
Możliwość zachowania numeru rejestracyjnego i tablicy rejestracyjnej przy „przerejestrowaniu”, jeśli wnioskuje o to właściciel. W takim przypadku starosta wydaje decyzję o rejestracji pojazdu i dowód rejestracyjny oraz dokonuje legalizacji dotychczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych. Właściciel jest obowiązany odebrać decyzję o rejestracji i dowód rejestracyjny w terminie 30 dni od złożenia wniosku o rejestrację - od 04.12.2020 roku (przepis wchodzi w życie po ogłoszeniu właściwego komunikatu przez Ministra Cyfryzacji).
Brak obowiązku wymiany dowodu rejestracyjnego jeśli skończą się miejsca na wpisanie terminu badania technicznego - od 04.12.2020 roku. Jednak wymiany tej można dokonać na wniosek strony, a dotychczasowy dowód jest ważny do czasu wydania nowego. Właściciel jest zobowiązany odebrać dowód lub wtórniki dowodów w terminie 30 dni od złożenia wniosku. Właściciel jest zobowiązany złożyć wniosek o wymianę na nowy dowód rejestracyjny w terminie 30 dni od następujących zmian: - dokonania w pojeździe zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę stanu faktycznego w zakresie danych zawartych w dotychczasowym dowodzie rejestracyjnym, albo - zmiany stanu faktycznego w zakresie danych obecnego właściciela lub posiadacza pojazdu zawartych w dotychczasowym dowodzie rejestracyjnym - od 04.12.2020 roku.
Możliwość czasowego wycofania samochodu osobowego z ruchu w związku z koniecznością wykonania jego naprawy wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji pojazdu, szkody istotnej. Wówczas właściciel składa oświadczenie pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń o uszkodzeniach. Pojazd dopuszcza się ponownie do ruchu po wykonaniu dodatkowego badania technicznego - od 04.12.2020 roku (przepis wchodzi w życie po ogłoszeniu właściwego komunikatu przez Ministra Cyfryzacji). Pojazd może być wycofany od 3 do 12 miesięcy bez możliwości przedłużenia tego okresu i nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia, w którym upłynął okres czasowego wycofania określony w ostatniej decyzji.
Możliwość przekazywania do CEP i gromadzenia tam danych o przekroczeniach terminów na pierwszą rejestrację pojazdu używanego i zawiadomień o nabyciu/zbyciu pojazdu zarejestrowanego - od 04.12.2020 roku (przepis wchodzi w życie po ogłoszeniu właściwego komunikatu przez Ministra Cyfryzacji).
DOKUMENTY
9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023
LICZBA LUDNOŚCI
135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: