Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu informuje, że nastąpiły zmiany dotyczące umarzania pożyczek udzielonych na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przez mikroprzedsiębiorców przyznawanych na podstawie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Wszyscy przedsiębiorcy, którzy otrzymali pożyczkę w kwocie do 5000 zł na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, nie muszą składać wniosków o umorzenie pożyczki.
Po spełnieniu warunku uprawniającego do umorzenia pożyczki, czyli prowadzenia działalności gospodarczej przez okres 3 miesiący od dnia udzielenia pożyczki, urząd pracy sam zweryfikuje, czy wnioskodawca prowadził w tym czasie działalność gospodarczą.
Weryfikacja zostanie przeprowadzona na podstawie informacji zawartych w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowym Rejestrze Sądowym. W przypadku potwierdzenia, że działalność była prowadzona przez 3 miesiące, przyznana pożyczka zostanie umorzona w całości bez konieczności składania dodatkowego wniosku.
Przyjęte rozwiązanie dotyczy wszystkich pożyczek udzielonych przez urzędy pracy pod dniu 1 kwietnia 2020 roku.
ms