Starostwo Powiatowe  herb_40px_wersja2.png  w Mielcu

A A A

logo_300px.svg

Urząd pracy wspiera lokalnych pracodawców

27.05.2020 Kategoria: Informacje


Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu cały czas wypłaca mikroprzedsiębiorcom pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Do 25 maja wpłynęło blisko 4900 wniosków o udzielenie pożyczki na kwotę około 24,4 mln zł.

Wypłacono ponad 2500 pożyczek w łącznej wysokości 12,7 mln złotych. Negatywnie rozpatrzono 340 wniosków (przykładowe powody negatywnego rozpatrzenia: wnioski złożone do niewłaściwego urzędu, złożone kilkukrotnie przez tą samą firmę lub złożone przez spółkę cywilną zamiast przez poszczególnych wspólników).

Urząd zdaje sobie sprawę, że wielu przedsiębiorców czeka na pomoc, dlatego obsługą wniosków zajmują się wszyscy pracownicy, którzy na co dzień współpracują z pracodawcami w ramach instrumentów rynku pracy Dodatkowo do obsługi wniosków zostali przesunięci praktycznie wszyscy pracownicy, w tym między innymi pośrednicy pracy, doradcy zawodowi, pracownicy działu ewidencji, pracownicy działu organizacyjnego, a nawet informatycy zatrudnieni w urzędzie. - Łącznie z pracownikami księgowości odpowiedzialnymi za przelewy środków, w realizację zadań związanych z tarczą antykryzysową zaangażowanych jest 41 pracowników urzędu, czyli 70% załogi – zaznacza Grzegorz Durak, Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Mielcu.

Zadania związane z wypłatą środków w ramach tarczy antykryzysowej traktowane są priorytetowo. Należy jednak pamiętać, że pomimo pandemii Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu jest zobowiązany do wykonywania również innych zadań, w tym przede wszystkim rejestracji osób, które w ostatnim okresie straciły pracę, a także do wypłaty zasiłków dla bezrobotnych. W dalszym ciągu realizowane są działania aktywizujące, wspierające tworzenie miejsc pracy, jak i powrót na rynek pracy tj. staże, dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej, dotacje na wyposażenie stanowisk pracy.

Oprócz wniosków o udzielenie pożyczki dodatkowo do dnia 22 maja pracodawcy złożyli 836 wniosków na dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców oraz organizacji pozarządowych, a także na dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla samozatrudnionych. W tym przypadku wartość wnioskowanej pomocy przekracza 13 mln złotych. Rozpatrzono 381 wniosków na kwotę blisko 7,2 mln złotych. Finansowanie w większości przypadków będzie wypłacane przez okres 3 miesięcy zgodnie z wnioskami przedsiębiorców.

Urząd apeluje do wszystkich przedsiębiorców składających wnioski o dokładne czytanie informacji publikowanych na stronie internetowej urzędu i uważne wypełnianie wniosków. Nadal wiele wniosków składanych jest bez wymaganych załączników lub też wnioski składane są kilkukrotnie. Bardzo często w złożonych formularzach wpisywane są błędne nazwy firm, nieprawidłowe numery NIP i REGON, pojawiają się także nieistniejące numery rachunków bankowych.

- Wszystkie nieprawidłowości są wyjaśniane przez pracowników urzędu i żadne wnioski nie są odrzucane. Urzędnicy dzwonią lub piszą do pracodawców, prosząc o poprawienie wniosku albo dosłanie brakujących dokumentów. Powoduje to jednak opóźnienia w przyznawaniu pomocy – podkreśla dyrektor Grzegorz Durak. Ze względu na liczbę złożonych wniosków oraz pojawiające się nieprawidłowości, obecnie czas oczekiwania na rozpatrzenie sprawy wynosi około 4 tygodni.

Dyrektor urzędu pracy zapewnia, że wnioski są systematycznie rozpatrywane i dla nikogo nie zabraknie środków. Zachęca również przedsiębiorców do korzystania z dostępnych rozwiązań wspierających firmy w tym trudnym czasie.

ms
Stanisław Lonczak Starosta Powiatu Mieleckiego

Stanisław Lonczak

Starosta Powiatu Mieleckiego
Marek Paprocki Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego

Marek Paprocki

Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego
Andrzej Bryła Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

Andrzej Bryła

Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

DOKUMENTY

9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023

LICZBA LUDNOŚCI

135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego

PIENIĄDZE

190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:

Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:

  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Powiatem Mieleckim przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Starostwo Powiatowe w Mielcu.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:

  1. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, których zostały zebrane,
  2. cofnięto zgodę na przetwarzanie danych osobowych (jeśli zostały dane zostały udostępnione za Pani/Pana zgodą),
  3. wniesiono sprzeciw wobec przetwarzania danych w przypadkach o których mowa w art. 21 RODO)
  4. dane osobowe były przetworzone niezgodnie z prawem.

8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawagdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o  ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016  r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest:

  • obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
  • dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Twojej zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwość realizacji czynności urzędowych lub nie zawarcie umowy.
Zapisano