Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
06.10.2021 Kategoria: Edukacja
Technikum Nr 4, Technikum Nr 3 oraz Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 2 otrzymają wsparcie finansowe w ramach Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025”.
Wnioski złożone przez organy prowadzące poszczególnych placówek oświatowych zostały ocenione przez zespół powołany przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty. Na podstawie tych ocen, Wojewoda Podkarpacki podjął decyzję o udzieleniu wsparcia finansowego dla 326 placówek wychowania przedszkolnego, szkół i bibliotek pedagogicznych na łączną kwotę 1 604 280, 00 zł. Wyniki naboru ogłoszono w poniedziałek, 4 października.
Powiat Mielecki, jako organ prowadzący dla szkół ponadpodstawowych i specjalnych z powiatu mieleckiego, otrzyma wsparcie dla trzech placówek. Będą to:
- Technikum Nr 4 – ZS im. Prof. Groszkowskiego – wsparcie: 12 tys. złotych
- Szkoła Podstawowa Specjalna Nr 2 – Powiatowy Zespół Placówek Szkolno-Wychowawczych – wsparcie: 4 tys. złotych
- Technikum Nr 3 – Zespół Szkół Technicznych w Mielcu – wsparcie: 12 tys. złotych
Środki będą mogły zostać wykorzystane na:
a) zakup książek będących nowościami wydawniczymi i niebędących podręcznikami,
b) zakup nowych elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych:
– zakup sprzętu komputerowego do wykorzystania przez nauczyciela bibliotekarza,
– zakup oprogramowania dla bibliotek,
– zakup czytników e¬ booków,
– zakup elementów wyposażenia wnętrza biblioteki, w szczególności regałów, półek, biurek, szaf, foteli i elementów oświetlenia,
c) realizację działań promujących czytelnictwo.
Wszystkie szkoły – zgodnie z warunkami określonymi w programie – zapewnią minimum 20% wkładu własnego niezbędnego do realizacji zadań objętych finansowym wsparciem.
ms
DOKUMENTY
13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024
LICZBA LUDNOŚCI
132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku