Starostwo Powiatowe  herb_40px_wersja2.png  w Mielcu

A A A

logo_300px.svg

Szkolenie dla organizacji pozarządowych

12.01.2022 Kategoria: Informacje


SZKOLENIE W FORMIE ZDALNEJ
dla organizacji pozarządowych z terenu powiatu mieleckiego

z zakresu:
• przekazywania i rozliczania dotacji w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
• obowiązków wnikających z ustawy przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu


Adresaci:
członkowie organizacji pozarządowych z terenu powiatu mieleckiego

Data szkolenia:
24 stycznia 2022 roku godz. 16:00

Zgłoszenia:
Zgłoszenia przyjmujemy do 19 stycznia 2022 roku do godz. 1200 na adres e-mail: monika.wegrzyn@powiat-mielecki.pl. Ilość miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Miejsce Szkolenia:
zdalnie

Cel szkolenia:
Nabycie umiejętności i praktycznej wiedzy z zakresu przekazywania i rozliczania dotacji w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (tj. omówienie wzorów ofert, umów i sprawozdań do konkursów i małych grantów) oraz z zakresu obowiązków wnikających z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Prowadzący:
Artur Gluziński- zajmuje się zagadnieniami współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi. Pracował w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Wykładowca akademicki, doświadczony szkoleniowiec. Autor książki Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie" (wyd. DIFIN). Szkolił także inspektorów kontroli RIO.

Program:
1. Konsekwencje wejścia w życie w dniu 31 października 2021 roku nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Ustawa z dnia 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu oraz niektórych innych ustaw, Dz. U. 2021 poz. 815) - Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych.
2. Obowiązki ciążące na stowarzyszeniach wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tj. złożenie oświadczenia przez stowarzyszenie czy nie przyjmuje/przyjmuje*, nie dokonuje/dokonuje* płatności w gotówce
o wartości równej lub przekraczającej równowartość 10 000 euro, bez względu na to, czy płatność jest przeprowadzana, jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane).
3. Procedura otwartego konkursu ofert - ogłoszenie konkursu i elementy obligatoryjne i fakultatywne.
4. Omówienie elementów druku oferty:
· jak przygotować ofertę: opis działań, potrzeb i rezultatów, wskaźniki i mierzenie rezultatów, zasady konstrukcji budżetu zadania,
· jak nie odpaść formalnie, na co zwrócić uwagę przy wypełnianiu oferty.
5. Umowa realizacji zadania publicznego:
· zasady i terminy ponoszenia wydatków, przesuwania między pozycjami/kategoriami kosztorysu,
· przekazywanie środków jednorazowym przelewem i transzami,
· prowadzenie dokumentacji związanej z zadaniem – księgowość, opis faktur i zasady odpowiedzialności za nie,
· prowadzenie księgowości,
· rozliczenie wkładu osobowego i rzeczowego,
· procedura zwrotu dotacji,
· inne wymogi wprowadzone przez umowę,
· załączniki do umowy.
6. Sprawozdanie z realizacji zadania:
· elementy sprawozdania,
· sprawozdanie częściowe i końcowe,
· rozliczenie części merytorycznej i finansowej,
· rozliczenie rezultatów,
· złączniki do sprawozdania.
7. Omówienie procedury oraz druków oferty i sprawozdania stosowanych do trybu art. 19 a – małych grantów.
8. Dyskusja.

Szkolenie jest bezpłatne. 

ms

Kazimierz Gacek Starosta Powiatu Mieleckiego

Kazimierz Gacek

Starosta Powiatu Mieleckiego
Marek Paprocki Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego

Marek Paprocki

Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego
Andrzej Bryła Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

Andrzej Bryła

Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

DOKUMENTY

13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024

LICZBA LUDNOŚCI

132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego

PIENIĄDZE

240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku