Starostwo Powiatowe  herb_40px_wersja2.png  w Mielcu

A A A

logo_300px.svg

Powiat wsparł pogotowie kwotą 600 tys. złotych

18.01.2021 Kategoria: Inwestycje


Dzięki środkom przekazanym przez samorząd zakupiono nowoczesny ambulans z pełnym wyposażeniem.

Pojazd, który trafił na wyposażenie mieleckiej stacji pogotowia, to ambulans typu C – czyli najbardziej zaawansowany rodzaj ambulansu. To ruchoma jednostka intensywnej opieki skonstruowana nie tylko do transportu, ale także zaawansowanego leczenia i monitorowania pacjentów. Na jej pokładzie, oprócz standardowego wyposażenia, znalazły się też m.in. transportowy respirator, urządzenie do kompresji klatki piersiowej oraz defibrylator.

Sprzęt kosztował łącznie 710 644,08 zł, z czego aż 600 tys. złotych na jego zakup przekazała, na wniosek Zarządu Powiatu Mieleckiego, Rada Powiatu Mieleckiego. Decyzję tę radni podjęli podczas posiedzenia w dniu 27 listopada ubiegłego roku.

- Cieszę się, że wniosek ten został przegłosowany przez radnych jednogłośnie. To wyraz troski samorządu o wysoki poziom techniczny wyposażenia, jakim dysponuje mieleckie pogotowie; pogotowie, które – przypomnijmy – zostało liderem podkonsorcjum północno-zachodniej części  województwa  – stwierdził dziś, podczas uroczystego przekazania ambulansu, starosta mielecki Stanisław Lonczak. - Wierzę, że ten nowoczesny sprzęt niezawodnie będzie służył ratownikom zajmującym się na co dzień ratowaniem zdrowia i życia mieszkańców naszego powiatu, że umożliwi im dotarcie na czas wszędzie tam, gdzie będą potrzebni – dodał.

- To jeden z sześciu ambulansów, który trafił do naszej stacji na przełomie roku. W marcu zostaniemy doposażeni w trzy karetki w tym także ambulans typu A, transportowy – wyliczał Grzegorz Gałuszka, dyrektor mieleckiego pogotowia. Jak dodał, dzięki sukcesywnej wymianie karetek, mieleckie pogotowie może pochwalić się jednym z nowocześniejszych taborów w kraju – średni wiek ambulansów nie przekracza tu trzech lat. – To bardzo ważne, by dysponować takim właśnie, wysokiej jakości sprzętem. Bez niego, nasi pracownicy, mimo swojego wysokiego wykształcenia i wyszkolenia, nie mogliby nieść niezbędnej pomocy – zaznaczał.

Za wsparcie inicjatywy zakupu przekazywanego dziś ambulansu dyrektor stacji dziękował wszystkim zaangażowanym, w tym obecnym na uroczystości przedstawicielom władz samorządowych Powiatu Mieleckiego: staroście Stanisławowi Lonczakowi, wicestaroście Andrzejowi Bryle oraz członkom zarządu: Zbigniewowi Działowskiemu i Andrzejowi Chrabąszczowi.

Jak dodał, szczegółowa informacja dotycząca sprzętu, jaki wszedł na wyposażenie mieleckiego pogotowia, zaprezentowana zostanie także radnym, podczas najbliższej sesji rady powiatu w dniu 22 stycznia br.

ms

Galeria zdjęć

Stanisław Lonczak Starosta Powiatu Mieleckiego

Stanisław Lonczak

Starosta Powiatu Mieleckiego
Marek Paprocki Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego

Marek Paprocki

Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego
Andrzej Bryła Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

Andrzej Bryła

Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

DOKUMENTY

9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023

LICZBA LUDNOŚCI

135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego

PIENIĄDZE

190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:

Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:

  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Powiatem Mieleckim przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Starostwo Powiatowe w Mielcu.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:

  1. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, których zostały zebrane,
  2. cofnięto zgodę na przetwarzanie danych osobowych (jeśli zostały dane zostały udostępnione za Pani/Pana zgodą),
  3. wniesiono sprzeciw wobec przetwarzania danych w przypadkach o których mowa w art. 21 RODO)
  4. dane osobowe były przetworzone niezgodnie z prawem.

8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawagdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o  ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016  r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest:

  • obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
  • dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Twojej zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwość realizacji czynności urzędowych lub nie zawarcie umowy.
Zapisano