Starostwo Powiatowe  herb_40px_wersja2.png  w Mielcu

A A A

logo_300px.svg

Kolejna ważna inwestycja powiatu. Bezpieczniej w DPS

23.05.2018 Kategoria: Inwestycje


W mieleckim Domu Pomocy Społecznej wykonany został nowy system sygnalizacji pożaru i oddymiania. Ważną dla bezpieczeństwa mieszkańców inwestycję zrealizował Powiat Mielecki przy udziale dotacji z budżetu państwa.

- Nie wszystkie ważne inwestycje są widoczne. Tak jest też w tym przypadku, w którym nadrzędnym celem inwestycji był nie piękny wygląd, ale bezpieczeństwo – tak ważne dla każdego mieszkańca i pracownika tego domu. Wcześniej to bezpieczeństwo często było zagrożone – mówił podczas otwarcia inwestycji w środę, 23 maja, starosta mielecki Zbigniew Tymuła.

Dotychczasowa instalacja przeciwpożarowa często generowała awarie oraz fałszywe alarmy. Zastosowane w systemie kable nie spełniały wymogów przeciwpożarowych, a część pomieszczeń w placówce pozbawiona była czujników zadymienia. – Od 2012 roku dysponowaliśmy decyzją mieleckiego komendanta straży, która obligowała nas do modernizacji systemu oraz dostosowania go do aktualnych wymagań. Dzięki działaniom starosty i przychylności Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie udało się opracować projekt, a następnie wykonać inwestycję – mówiła Renata Lazur, dyrektor mieleckiego DPS.

W ramach modernizacji systemu sygnalizacji pożaru i oddymiania w budynku Domu Pomocy Społecznej im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Mielcu wykonano nowe okablowanie, zainstalowano 550 czujek oraz zamontowano centrale sygnalizacji pożaru, centrale sterujące oddymianiem grawitacyjnym i centrale zamknięć ogniowych. Zadanie kosztowało 302 239,37zł i zostało wsparte dotacją wysokości 200 tys. złotych pochodzącą z budżetu państwa, a przekazaną przez Wydział Polityki Społecznej Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie. Resztę środków potrzebnych do zrealizowania inwestycji tj. 102 239,37 zł wygospodarował samorząd Powiatu Mieleckiego.

Za przekazane środki władze i mieszkańcy DPS podziękowali zarówno staroście Zbigniewowi Tymule, jak również Małgorzacie Dankowskiej, Dyrektor Wydziału Polityki Społecznej Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie. Podziękowania przedstawicielce władz wojewódzkich złożył też starosta, który przekazał na jej ręce symboliczny herb Powiatu Mieleckiego. – To wyraz podziękowania za zrozumienie naszych potrzeb i dobrą współpracę – mówił. Zaznaczył jednocześnie, że Starostwo Powiatowe w Mielcu złoży kolejny wniosek o dofinansowanie prac w Domu Pomocy Społecznej – tym razem na przebudowę dachu.

Małgorzata Dankowska z Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie podkreśliła, że realizacja zadania była możliwa w szczególności za sprawą zaangażowania starosty oraz dyrektora DPS w pozyskanie środków. – Skuteczny rozdział finansów jest możliwy tylko tam, gdzie władza ma rzeczywisty wgląd w potrzeby danej społeczności. Wierzę, że dzisiejsza sposobność jest przykładem na sprawną komunikację i realizację postawionych celów. Dzięki zgranej i sprawnej pracy oraz przemyślanym inwestycjom Mielec może cieszyć się nowym i zmodernizowanym obiektem – przekazała dyrektor Dankowska w imieniu wojewody Ewy Leniart.

Gratulacje złożył zebranym także Marszałek Województwa Podkarpackiego Władysław Ortyl, którego list odczytany został podczas spotkania. „Każda inwestycja wykonywana z myślą o ludziach, zwiększająca poziom ich bezpieczeństwa i standardu życia zasługuje na słowa uznania. Jestem przekonany, że system sygnalizacji pożaru stanie się gwarantem bezpiecznego mieszkania i użytkowania budynku Domu Pomocy Społecznej” – przekazał w liście adresowanym do starosty Zbigniewa Tymuły.

Spotkanie uświetnili swoją obecnością Proboszcz Parafii pw. Trójcy Przenajświętszej w Mielcu ks. Stanisław Składzień, Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Mielcu st. bryg. Stanisław Rączka i Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Mielcu mł. insp. Andrzej Swół. Pojawiły się także inne osoby zaangażowane w przygotowanie i wykonanie inwestycji.

Galeria zdjęć

Stanisław Lonczak Starosta Powiatu Mieleckiego

Stanisław Lonczak

Starosta Powiatu Mieleckiego
Marek Paprocki Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego

Marek Paprocki

Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego
Andrzej Bryła Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

Andrzej Bryła

Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

DOKUMENTY

9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023

LICZBA LUDNOŚCI

135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego

PIENIĄDZE

190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:

Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:

  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Powiatem Mieleckim przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Starostwo Powiatowe w Mielcu.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:

  1. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, których zostały zebrane,
  2. cofnięto zgodę na przetwarzanie danych osobowych (jeśli zostały dane zostały udostępnione za Pani/Pana zgodą),
  3. wniesiono sprzeciw wobec przetwarzania danych w przypadkach o których mowa w art. 21 RODO)
  4. dane osobowe były przetworzone niezgodnie z prawem.

8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawagdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o  ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016  r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest:

  • obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
  • dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Twojej zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwość realizacji czynności urzędowych lub nie zawarcie umowy.
Zapisano