Powiat Mielecki zachęca do korzystania z e-usług wprowadzonych w starostwie oraz podległych mu jednostkach. Sprawdź, jak wiele spraw urzędowych możesz załatwić bez wychodzenia z domu, za sprawą zaledwie kilku kliknięć!
Elektroniczne Biuro Obsługi Mieszkańca to nowoczesna i intuicyjna platforma. Kilka kliknięć wystarczy, by wypełnić elektroniczny formularz i przesłać go do urzędu, rozpoczynając tym samym bieg sprawy. Żadnych wizyt w urzędzie, żadnego oczekiwania w kolejce, żadnych stosów dokumentów – wszystko to zamieniamy na dogodne dla Was miejsce i sprawną e-obsługę wymagającą jedynie Waszego laptopa, tabletu czy smartfona z dostępem do Internetu.
Z Elektronicznego Biura Obsługi Mieszkańca można skorzystać pod adresem internetowym: ebom.powiat-mielecki.pl. Już dziś dostępne są tam e-usługi dotyczące działalności jednostek podległych starostwu tj. Powiatowego Zarządu Dróg w Mielcu i Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mielcu. Poniżej prezentujemy zakresy e-usług, jakie sprawnie załatwicie online:
E-usługi w Powiatowym Zarządzie Dróg w Mielcu:
• Uzyskanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego • Wydanie decyzji na umieszczenie reklamy w pasie drogowym • Wydanie decyzji administracyjnej na prowadzenie robót w pasie drogi • Zezwolenia na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane w celu umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego • Uzgodnienie lokalizacji umieszczenia urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego • Uzgodnienie projektu budowlanego zjazdu, włączenia ulicy, budowy lub przebudowy drogi
E-usługi w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Mielcu:
• Oświadczenie o miejscu zamieszkania • Wniosek o udostępnienie sprzętu • Wniosek osoby niepełnosprawne o dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny • Wniosek o wypożyczenie sprzętu • Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia wydane dla potrzeb udostępnienia sprzętu rehabilitacyjnego i urządzeń pomocniczych • Zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia wydane dla potrzeb wypożyczenia sprzętu rehabilitacyjnego i wspomagającego
WAŻNE! Do skorzystania z e-usług niezbędne jest posiadanie Profilu Zaufanego – bezpłatnego narzędzia do potwierdzania tożsamości w Internecie oraz składania Podpisu Zaufanego.
Zobacz krok po kroku jak założyć profil zaufany. Filmik dotyczy również osób fizycznych.
Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji
Po założeniu profilu zaufanego zobacz instrukcję krok po kroku w jaki sposób skorzystać z e-usług
Przypominamy, że nowoczesne e-usługi oferowane przez Powiat Mielecki zapewniają także szereg ułatwień dla klientów Starostwa Powiatowego w Mielcu. To:
E-usługi w Powiecie Mieleckim zostały wdrożone w ramach projektu: „Zintegrowany system świadczenia e-usług publicznych wraz z usługami wewnątrzadministracyjnymi niezbędnymi do funkcjonowania e-usług w Powiecie Mieleckim”.