Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
19.05.2022 Kategoria: Informacje
Starosta mielecki Stanisław Lonczak wziął dziś udział w otwarciu mieleckiej filii Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej.
Filia biblioteki została przeniesiona z budynku Starostwa Powiatowego do nowej siedziby w budynku przy ul. Kościuszki 7. Dziś odbyło się jej oficjalne otwarcie i poświęcenie, w którym udział wzięli licznie zaproszeni goście, wśród nich Starosta Powiatu Mieleckiego Stanisław Lonczak.
Symbolicznego przecięcia wstęgi dokonali marszałek województwa Władysław Ortyl, dyrektor PZPW Krystyna Wróblewska, starosta Stanisław Lonczak, dyrektor Medyczno-Społecznego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Jolanta Liniewicz oraz przedstawiciel wykonawcy prac remontowo-przystosowawczych firmy Solid Bud Roman Petejko.
Wydarzeniu towarzyszył wykład inauguracyjny pod tytułem „Gdzież jest miejsce dla ciebie w tym wieku zamętu, książko” wygłoszony przez dr Stanisława Kusiaka, Wicedyrektora ds. Doskonalenia Nauczycieli i Oddziału Podkarpackiego Zespołu Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie.
Artystycznie otwarcie biblioteki uświetnił występ Kwartetu Smyczkowego Państwowej Szkoły Muzycznej w Mielcu.
Warto przypomnieć, że Pedagogiczna biblioteka w Mielcu istnieje od 1947 roku. Założył ją inspektor szkolny Józef Rzegocki. Początkowo nosiła nazwę Pedagogicznej Biblioteki Powiatowej. Po reformie administracyjnej w 1975 r. przekształcona w Filię Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Rzeszowie. 1 września 2021 r. została włączona w struktury Podkarpackiego Zespołu Placówek Wojewódzkich w Rzeszowie.
W 1997 r. zbiory powiększono o księgozbiór techniczny po likwidowanej Bibliotece Technicznej Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego PZL Mielec, a w 2014 r. - o klasykę i metodykę literatury angielskiej po zlikwidowanej Bibliotece Kolegium Językowego w Mielcu. Od 2005 r. rozpoczął się proces digitalizacji biblioteki – wprowadzano zbiory do elektronicznego systemu Prolib, a we wrześniu 2008 r. uruchomiono elektroniczną wypożyczalnię.
Zdjęcia: UM Mielec
ms
DOKUMENTY
9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023
LICZBA LUDNOŚCI
135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: