Starostwo Powiatowe  herb_40px_wersja2.png  w Mielcu

A A A

logo_300px.svg

Absolutorium dla zarządu

14.06.2019 Kategoria: Informacje


Podczas dzisiejszej (14.06) sesji Rady Powiatu Mieleckiego radni rozpatrywali sprawozdanie finansowe z wykonania budżetu Powiatu za 2018 rok.

Pierwotny plan budżetu - po stronie dochodów - wyniósł 139 140 580 zł, zaś wydatki budżetowe ustalono w wysokości 151 740 580 zł. Po wprowadzeniu wszystkich zmian budżetowych, wynikających z uchwał Rady Powiatu i Zarządu Powiatu, budżet na dzień 31 grudnia 2018 roku przedstawiał się następująco: dochody zamknęły się kwotą 147 336 830,84 zł, i były wyższe o kwotę 8 196 250,84 zł. Ostateczny plan wydatków ukształtował się na poziomie 156 636 830,84 zł i był wyższy o kwotę 4 896 250,84 zł.

Wykonanie budżetu za omawiany okres przedstawia się następująco:

  • dochody wykonano w kwocie 148 204 069,84 zł co stanowi 100,59 % planu,
  • wydatki wykonano w kwocie 144 348 609,39 zł co stanowi 92,15 % planu.

Na dochody wykonane w łącznej kwocie 148 204 069,84 zł złożyły się: subwencja oświatowa – 56 432 648 zł, wyrównawcza – 6 236 002 zł, równoważąca – 1 321 583 zł, uzupełnienie subwencji ogólnej – 937 530 zł, dotacje budżetu państwa – 18 954 133,38 zł, dochody uzyskane przez powiat z tytułu udziału w podatkach: PIT – 29 242 967 zł i CIT – 1 873 793,16 zł, środki europejskie – 10 890 434,25 zł, pozostałe dochody własne powiatu – 22 314 979,05 zł (m.in. wpływ z usług, z opłat komunikacyjnych, ze sprzedaży nieruchomości, dochody z najmu, pomoc finansowa).

Największą pozycję w strukturze wydatków budżetowych w 2018 roku stanowiły wydatki na utrzymanie placówek oświatowych w kwocie 62 633 173,36 zł co stanowi 43,39 % budżetu (wydatki bieżące 62 535 709,96 zł, wydatki majątkowe 97 463,40 zł).

Na drugim miejscu plasują się wydatki na infrastrukturę drogową – 18 156 873,39 zł co stanowi 12,58 % budżetu (wydatki bieżące 5 712 940,15 zł, wydatki majątkowe 12 443 933,24 zł).

Trzecią wielkość wśród wydatków stanowiły wydatki na administrację publiczną – 15 589 009,94 zł co stanowi 10,80 % budżetu (wydatki bieżące 13 588 822,38 zł, wydatki majątkowe 200 187,56 zł). Czwartą pozycję stanowiły wydatki związane z bezpieczeństwem publicznym – 12 047 491,84 zł, co stanowi 8,35 % budżetu (wydatki bieżące 8 782 000,24 zł, wydatki majątkowe 3 265 491,60 zł).

Następne pozycje stanowiły wydatki na pomoc społeczną w wysokości 9 292 442,36 zł co stanowi 6,44 % budżetu (wydatki bieżące 9 280 320,35 zł, wydatki majątkowe 12 122,01 zł), na zadania z zakresu ochrony zdrowia – 7 254 120,29 zł co stanowi 5,03 % budżetu (wydatki bieżące 2 061 362,29 zł wydatki majątkowe 5 192 758,00 zł), polityki społecznej - 6 102 074,64 zł co stanowi 4,23 % budżetu (wydatki bieżące 6 101 436,64 zł, wydatki majątkowe - 638,00 zł) oraz pozostałe wydatki to m.in. wydatki na rolnictwo, leśnictwo, działalność usługowa, ochrona środowiska, kultura i ochrona dziedzictwa narodowego i wyniosły one 13 273 423,57 zł co stanowi 9,20 %budżetu (wydatki bieżące 12 428 697,73 zł, wydatki majątkowe 2 644 725,84 zł).

Zobowiązania ogółem (wg Rb-28S) na 31 grudnia 2018 roku wyniosły 4 974 908,09 zł. Zobowiązania wymagalne nie wystąpiły. Zadłużenie Powiatu Mieleckiego na koniec roku 2018 z tytułu zaciągniętych kredytów wyniosło 21 967 153 zł i zmniejszyło się w stosunku do roku ubiegłego o kwotę 2 000 000 zł.

W odniesieniu do wydatków, w 2018 roku wprowadzonych zostało szereg oszczędności oraz zredukowano koszty działalności powiatu, co spowodowało wygospodarowanie wolnych środków w wysokości 17 163 765 zł, które zostaną wydatkowane w 2019 roku na bieżące funkcjonowanie Powiatu oraz na zadania inwestycyjne.

Radni przyjęli sprawozdanie z wykonania budżetu za rok ubiegły, udzielając jednogłośnie (25 głosów „za”) Zarządowi absolutorium z jego wykonania.

Stanisław Lonczak Starosta Powiatu Mieleckiego

Stanisław Lonczak

Starosta Powiatu Mieleckiego
Marek Paprocki Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego

Marek Paprocki

Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego
Andrzej Bryła Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

Andrzej Bryła

Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

DOKUMENTY

9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023

LICZBA LUDNOŚCI

135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego

PIENIĄDZE

190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:

Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:

  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Powiatem Mieleckim przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Starostwo Powiatowe w Mielcu.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:

  1. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, których zostały zebrane,
  2. cofnięto zgodę na przetwarzanie danych osobowych (jeśli zostały dane zostały udostępnione za Pani/Pana zgodą),
  3. wniesiono sprzeciw wobec przetwarzania danych w przypadkach o których mowa w art. 21 RODO)
  4. dane osobowe były przetworzone niezgodnie z prawem.

8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawagdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o  ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016  r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest:

  • obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
  • dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Twojej zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwość realizacji czynności urzędowych lub nie zawarcie umowy.
Zapisano