Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
15.07.2021 Kategoria: Informacje
Starostwo Powiatowe w Mielcu przekazało zainteresowanym gminom 450 tys. złotych dotacji celowej na likwidację kotłów na paliwo stałe i ich wymianę na kotły gazowe lub kotły na pellet drzewny.
Środki, na mocy podpisanych umów, zostały przekazane zainteresowanym gminom powiatu mieleckiego. Mieszkańcy będą mogli skorzystać ze wsparcia, składając wnioski bezpośrednio do gmin uczestniczących w projekcie.
Wysokość dofinansowania Powiatu Mieleckiego na jedno gospodarstwo domowe może wynieść maksymalnie 2 000 zł. Dodatkową kwotę minimum 2000 zł, co wynika z zawartych między samorządami umów, zobowiązana będzie dołożyć gmina. Wsparcie pozwoli dofinansować likwidację niskosprawnych i wyeksploatowanych kotłów na paliwo stałe oraz ich wymianę na kotły gazowe lub kotły na pellet drzewny u osób fizycznych zamieszkujących tereny poszczególnych gmin powiatu mieleckiego.
Przypomnijmy, że ograniczenia w zakresie eksploatacji instalacji, w których następuje spalanie paliw stałych, reguluje uchwała antysmogowa dla obszaru województwa podkarpackiego. Kotły węglowe zakupione przed wejściem w życie uchwały antysmogowej muszą zostać wymienione na ekologiczne źródła ogrzewania zgodnie z poniższymi terminami:
• kotły, których czas eksploatacji jest wyższy niż 10 lat – muszą zostać wymienione do 31 grudnia 2021 r.
• kotły, których czas eksploatacji wynosi od 5 do 10 lat – muszą zostać wymienione do 31 grudnia 2023 r.
• kotły, których czas eksploatacji jest krótszy niż 5 lat – muszą zostać wymienione do 31 grudnia 2025 r.
• kotły, posiadające klasę 3 oraz 4 – muszą być wymienione do 31 grudnia 2027 r.
Warto podkreślić, że likwidację kotłów na paliwo stałe samorząd Powiatu Mieleckiego wsparł już w zeszłym roku – przekazując Gminie Miejskiej Mielec dotację celową wysokości 200 tys. złotych.
ms
DOKUMENTY
9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023
LICZBA LUDNOŚCI
135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: