Starostwo Powiatowe  herb_40px_wersja2.png  w Mielcu

A A A

logo_300px.svg

Przeczytaj zanim odwiedzisz Wydział Komunikacji

15.03.2020 Kategoria: Koronawirus


KOMUNIKAT
STAROSTY POWIATU MIELECKIEGO
z dnia 15 marca 2020r.

Informuje się interesantów Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Mielcu, że 30-dniowy termin rejestracji pojazdu sprowadzonego z innego kraju Unii Europejskiej albo nie zgłoszenia w takim samym terminie nabycia / zbycia pojazdu zarejestrowanego w kraju w obecnej sytuacji epidemiologicznej będzie traktowany z uwzględnieniem pojęcia siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego. Tym samym wyłącza ona karanie z tytułu naruszenia art. 140mb Prawa o ruchu drogowym, jeśli miało ono związek z sytuacją epidemiologiczną.

W uzupełnieniu Komunikatu Starosty Powiatu Mieleckiego z dnia 13 marca 2020r. informuję, że:

1. Od dnia 16 marca 2020r. do odwołania Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Mielcu zostaje wyłączony ze swobodnego ruchu osób, natomiast nie przerywa pracy. Tylko w wyjątkowych przypadkach, po dokonaniu wcześniejszej rezerwacji internetowej lub telefonicznej na wyznaczoną godzinę w danym dniu, mieszkańcy powiatu mieleckiego zostaną pojedynczo wpuszczani do budynku Wydziału Komunikacji.

2. Rezerwacji telefonicznej w konkretnych sprawach można dokonać pod numerami telefonów wyszczególnionych w Komunikacie Starosty Powiatu Mieleckiego z dnia 13 marca 2020r.

3. Sprawy z zakresu:

  • rejestracji pojazdu,
  • rejestracji czasowej pojazdu,
  • wyrejestrowania pojazdu,
  • czasowego wycofania pojazdu z ruchu,
  • odbioru stałego dowodu rejestracyjnego,
  • dokonania zmian w dowodzie rejestracyjnym (wpisanie adnotacji: HAK, GAZ, VAT, dopisanie/wykreślenie współwłaściciela, wtórnik nalepki kontrolnej),
  • zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdu,
  • wtórnik tablicy rejestracyjnej,
  • dodatkowa tablica rejestracyjna, zaświadczenia,

można załatwić korespondencyjnie za pośrednictwem poczty lub kuriera.

W tym celu należy przesłać na adres Urzędu, tj.:

Starostwo Powiatowe w Mielcu,
Wydział Komunikacji,
39-300 Mielec,
ul. Wyspiańskiego 6

  • wypełniony i podpisany obustronnie wniosek do konkretnej sprawy z podanym numerem telefonu do kontaktu i zwrotnym adresem korespondencyjnym,
  • wszystkie wymagane załączniki do wniosku,
  • dowody dokonanych wymaganych opłat na rachunek Starostwa Powiatowego w Mielcu, nr konta bankowego: 94 1020 4391 0000 6502 0170 9484, (opłata skarbowa nr konta bankowego 96 1020 4391 0000 6802 0167 5545),
  • w przypadku sprawy dot. rejestracji pojazdu, tablice rejestracyjne lub w przypadku rejestracji pojazdu sprowadzonego z zagranicy bez tablic rejestracyjnych, podpisane oświadczenie o braku tablic,

Druki wniosków do konkretnych spraw w Wydziale Komunikacji można pobrać ze strony internetowej: www.powiat-mielecki.pl ; zakładka: dla mieszkańców/ wydział Komunikacji.

Decyzje administracyjne, wraz z dokumentami, a w przypadku rejestracji pojazdu z tablicami rejestracyjnymi, odesłane zostaną przez Wydział Komunikacji na wskazany przez Wnioskującego adres korespondencyjny za zwrotnym potwierdzeniem odbioru

Niekompletne wnioski, w tym wnioski zawierające braki wymaganych załączników, pozostaną bez rozpatrzenia. Rozpatrzenie i załatwienie sprawy przez Urząd nastąpi zgodnie z art. 35 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.

Zachęcamy również do składania wniosków zbycia/nabycia pojazdu w formie elektronicznej (skrzynka podawcza ePUAP).

Informacje dotyczące wysyłania za pośrednictwem poczty lub kuriera wniosków wraz z dokumentami do Wydziału Komunikacji można uzyskać pod numerami telefonów:

  • Rejestracja pojazdów (dotychczasowy bilet „A”): 17 78 00 421; 17 78 00 427; 17 78 00 428,
  • Wyrejestrowanie pojazdu, zgłoszenie nabycia/zbycia pojazdu, wtórnik tablicy, dodatkowa tablica, zaświadczenia (dotychczasowy bilet „B”): 17 78 00 426,
  • Odbiór stałych dowodów rejestracyjnych, wpisanie adnotacji do dowodu rejestracyjnego, dopisanie/wykreślenie współwłaściciela, wtórnik nalepki kontrolnej (dotychczasowy bilet „C”): 17 78 00 447.

W związku z zagrożeniem wynikającym z rosnącej liczby zachorowań spowodowanych koronawirusem SARS-CoV-2 (COVID-19), w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców powiatu mieleckiego, Państwa i Państwa rodzin, a także pracowników Starostwa Powiatowego w Mielcu, zwracam się z prośbą o ograniczenie do minimum osobistych wizyt w Wydziale Komunikacji w celu załatwienia spraw.

Zachęcamy by do załatwienia sprawy w Wydziale Komunikacji korzystać z możliwości korespondencyjnego przesłania wniosków z wykorzystaniem poczty lub kuriera oraz skrzynki podawczej ePUAP.

Starosta Powiatu Mieleckiego
Stanisław Lonczak

Stanisław Lonczak Starosta Powiatu Mieleckiego

Stanisław Lonczak

Starosta Powiatu Mieleckiego
Marek Paprocki Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego

Marek Paprocki

Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego
Andrzej Bryła Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

Andrzej Bryła

Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

DOKUMENTY

9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023

LICZBA LUDNOŚCI

135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego

PIENIĄDZE

190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:

Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:

  1. organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
  2. inne podmioty, które na podstawie stosownych umów podpisanych z Powiatem Mieleckim przetwarzają dane osobowe dla których Administratorem jest Starostwo Powiatowe w Mielcu.

5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:

  1. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, których zostały zebrane,
  2. cofnięto zgodę na przetwarzanie danych osobowych (jeśli zostały dane zostały udostępnione za Pani/Pana zgodą),
  3. wniesiono sprzeciw wobec przetwarzania danych w przypadkach o których mowa w art. 21 RODO)
  4. dane osobowe były przetworzone niezgodnie z prawem.

8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawagdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o  ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016  r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest:

  • obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
  • dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Twojej zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwość realizacji czynności urzędowych lub nie zawarcie umowy.
Zapisano