Starostwo Powiatowe  herb_40px_wersja2.png  w Mielcu

A A A

logo_300px.svg

Szkolenie dla organizacji pozarządowych

20.03.2019 Kategoria: Zaproszenie


Data:
Miejsce wydarzenia: Sala nr 65, segment B, Zespół Szkół Technicznych w Mielcu
Godzina: 15:30
SZKOLENIE
Dla organizacji pozarządowych z terenu powiatu mieleckiego - zmiana druków ofert, umów
i sprawozdań w warunkach nowelizacji ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie

Adresaci:
członkowie organizacji pozarządowych z terenu powiatu mieleckiego

Data szkolenia:
1 kwietnia 2019 roku godz. 15:30
 
Zgłoszenia:
Ze względu na ograniczona ilość miejsc zgłoszenia przyjmujemy do 28 marca 2019 roku do godz. 1200 na adres e-mail: egorska@powiat-mielecki.pl. Prosimy o zgłaszanie jednego przedstawiciela organizacji pozarządowej.

Miejsce Szkolenie:
sala nr 65, segment B, Zespół Szkół Technicznych, ul. Jagiellończyka 3, 39 – 300 Mielec

Cel szkolenia:
Nabycie umiejętności i praktycznej wiedzy z zakresu przekazywania i rozliczania dotacji w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego. Omówienie zmian jakie nastąpiły we wzorach ofert, umów i sprawozdaniach do konkursów
i małych grantów.

Prowadzący:
Artur Gluziński- zajmuje się zagadnieniami współpracy administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi. Pracował w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Wykładowca akademicki, doświadczony szkoleniowiec. Autor książki Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie" (Wyd. DIFIN). Szkolił także inspektorów kontroli RIO.

Program:
1. Procedura otwartego konkursu ofert - ogłoszenie konkursu i elementy niezbędne i fakultatywne.
2. Omówienie elementów druku oferty –
· Jak przygotować ofertę: opis działań, potrzeb i rezultatów, wskaźniki i mierzenie rezultatów,
· zasady konstrukcji budżetu zadania,
3. Umowa realizacji zadania publicznego:
· zasady i terminy ponoszenia wydatków, przesuwania między pozycjami/kategoriami kosztorysu,
· przekazywanie środków jednorazowym przelewem i transzami,
· prowadzenie dokumentacji związanej z zadaniem – księgowość, opis faktur i zasady odpowiedzialności za nie prowadzenie księgowości,
· rozliczenie wkładu osobowego i rzeczowego,
· procedura zwrotu dotacji,
· inne wymogi wprowadzone przez umowę,
· załączniki do umowy.
4. Sprawozdanie z realizacji zadania:
· Elementy sprawozdania,
· Sprawozdanie częściowe i końcowe,
· Rozliczenie części merytorycznej i finansowej,
· Rozliczenie rezultatów
· Złączniki do sprawozdania,
5. Omówienie procedury oraz druków oferty i sprawozdania stosowanych do trybu art. 19 a – małych grantów.
Kazimierz Gacek Starosta Powiatu Mieleckiego

Kazimierz Gacek

Starosta Powiatu Mieleckiego
Marek Paprocki Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego

Marek Paprocki

Przewodniczący Rady Powiatu Mieleckiego
Andrzej Bryła Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

Andrzej Bryła

Wicestarosta Powiatu Mieleckiego

DOKUMENTY

13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024

LICZBA LUDNOŚCI

132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego

PIENIĄDZE

240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku