Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
26.01.2024 Kategoria: Informacje
Na mieleckim Oddziale Noworodkowym realizowany jest program Powszechnych Przesiewowych Badań Słuchu u Noworodków.
Program obejmuje dzieci po skończonej pierwszej dobie życia i niesie szybką informację co do stanu słuchu maluszka. Jest to szybki i prosty test, wykonywany za pomocą sondy umieszczonej w uchu. Warunek? To tylko wyrażenie przez mamę zgody oraz przeprowadzenie krótkiej ankiety ryzyka uszkodzenia słuchu u noworodka.
Program Powszechnych Przesiewowych Badań Słuchu u Noworodków to największy program profilaktyczny w Polsce. Realizowany jest od 2003 roku przy wsparciu fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. - Wynik badania zapisywany jest na formularzu zgody, z którego druga część dołączana jest do dokumentów wypisowych noworodka. Dodatkową informacją o wyniku badania jest wklejony certyfikat w książeczce zdrowia dziecka na jednej z pierwszych stron - wyjaśnia Dominika Markowska, położna, która wraz z koleżankami z Oddziału Noworodkowego i szpitalnej Szkoły Rodzenia prowadzi profil instagramowy: #rodze_w_mielcu.
- Niebieski certyfikat wklejany jest w przypadku prawidłowego wyniku badania. Jeśli jednak występują czynniki ryzyka lub wynik jest nieprawidłowego, wklejany jest żółty certyfikat. Wtedy maluch kierowany jest do pracowni audiologicznej na dalszą diagnostykę - uzupełnia położna Ewelina Kusek.
Jednak położne zaznaczają, że prawidłowy wynika przesiewowego badania słuchu nie znaczy, że w trakcie rozwoju dziecka nic nie może się już zmienić. Jak obserwować malucha pod tym kątem? Trzeba zwracać uwagę na to czy:
-dziecko budzi się przy głośnych dźwiękach,
-reaguje na głos,
-gaworzy naśladując zasłyszane dźwięki,
-zwraca uwagę, odwraca głowę w kierunku źródła dźwięku.
W razie wątpliwości, warto skonsultować się z lekarzem rodzinnym, który wystawi odpowiednie skierowanie na badania.
Informacja: Szpital Specjalistyczny w Mielcu
ms
DOKUMENTY
13 660-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w II kwartale 2024
LICZBA LUDNOŚCI
132 983-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
240 310 382-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2024 roku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: