Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
§ 38. Do zadań Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru (G) należy:
1. W zakresie geodezji i katastru:
1) bieżące prowadzenie części opisowej ewidencji gruntów i budynków;
2) określanie potrzeb rzeczowych i finansowych na prace geodezyjne i kartograficzne z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz opracowywanie warunków technicznych do tych prac, przygotowywanie zleceń, nadzorowanie i odbiór tych prac;
3) prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu ewidencji gruntów i budynków, w tym przygotowanie i ocena materiału dowodowego, udział w czynnościach dowodowych, przygotowanie projektu decyzji;
4) zapewnianie nieodpłatnie, w ramach obowiązującego prawa, bezpośredniego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków, bez prawa ich udostępniania osobom trzecim;
5) utrzymywanie w aktualności części opisowej operatu ewidencji gruntów w systemie informatycznym, przez wprowadzanie zmian;
6) przyjmowanie i realizacja zamówień na wykonanie wypisów z rejestru gruntów, budynków, lokali, kartoteki budynków i lokali, wyrysów z mapy ewidencyjnej, materiałów zasobu oraz poświadczanie zgodności z danymi ewidencji gruntów i budynków;
7) wydawanie zaświadczeń z zakresu ewidencji gruntów i budynków;
8) sporządzanie gminnych i powiatowych wykazów gruntów i zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków;
9) wykonywanie analiz i wnioskowanie potrzeb przeprowadzania okresowych weryfikacji danych ewidencyjnych i modernizacji ewidencji gruntów i budynków;
10) prowadzenie spraw związanych z ewidencjonowaniem i korektą granic i powierzchni obrębów i jednostek ewidencyjnych;
11) tworzenie i aktualizacja zasobu zabezpieczającego bazy danych opisowych ewidencji gruntów i budynków w systemie informatycznym;
12) prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów, w tym rozpatrywanie indywidualnych wniosków i orzecznictwo;
13) kwalifikowanie do użytków leśnych gruntów rolnych zalesionych zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego i programem zwiększenia lesistości kraju;
14) prowadzenie spraw dotyczących gleboznawczej klasyfikacji gruntów zmeliorowanych i zrekultywowanych;
15) utrzymywanie zgodności ewidencji gruntów i budynków z uproszczonym planem urządzania lasu, dokonywanie analiz i potrzeb;
16) prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości.
2. W ramach Uzgadniania Dokumentacji Projektowej:
1) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
2) przyjmowanie i ewidencjonowanie przedkładanych przez inwestorów, projektantów lub ich umocowanych przedstawicieli projektów sieci uzbrojenia terenu;
3) przeprowadzanie narad koordynacyjnych z udziałem uprawnionych podmiotów;
4) obsługa administracyjna i techniczna narad koordynacyjnych;
5) uzgadnianie sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
6) wydawanie protokołów z narad koordynacyjnych dotyczących uzgodnionych projektów, zawierających stanowiska członków narady;
7) uwierzytelnianie projektów uzgodnionych na naradach koordynacyjnych;
8) naliczanie opłat związanych z uzgadnianiem sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
9) gromadzenie, przechowywanie i udostępnianie uzgodnionych dokumentacji projektowych wykonawcom prac geodezyjnych i kartograficznych oraz osobom upoważnionym;
10) bieżące prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu w zakresie uzbrojenia projektowanego poprzez aktualizację bazy danych GESUT uzgodnionymi projektami oraz na podstawie dokumentacji projektowych otrzymanych od innych jednostek w zakresie sieci uzbrojenia terenu.
3. Do zadań Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej (OD) należy:
1) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla obszaru powiatu , w tym:
a) zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym baz danych ewidencji gruntów i budynków, zwanej bazą danych EGiB,
b) zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym baz danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, zwanej powiatową bazą GESUT,
c) zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym baz danych obiektów topograficznych, zwanej bazą danych BDOT500,
d) zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych, zwanej bazą danych BDSOG;
2) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;
3) udzielanie informacji o posiadanym zasobie oraz bazach danych, sposobach jego wykorzystania i udostępniania;
4) udostępnianie materiałów znajdujących się w zasobie oraz baz danych do powszechnego użytku, określenie należnej opłaty oraz wystawienie licencji na udostępnione materiały;
5) przyjmowanie i ewidencjonowanie zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych oraz koordynacja realizacji tych prac, w tym udostępnianie materiałów znajdujących się w zasobie oraz baz danych niezbędnych do wykonywania prac geodezyjnych i kartograficznych, określenie należnej opłaty oraz wystawienie licencji na udostępnione materiały;
6) weryfikacja zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych lub prac kartograficznych;
7) przyjęcie do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego opracowań powstałych w wyniku prac geodezyjnych lub kartograficznych;
8) uwierzytelnianie dokumentów powstałych w wyniku prac geodezyjnych i kartograficznych;
9) opracowywanie warunków technicznych do prac geodezyjnych i kartograficznych zamawianych przez Starostę;
10) przetwarzanie i przechowywanie dokumentów przyjętych do zasobu;
11) modernizacja i aktualizacja bieżąca zasobu, baz danych oraz dokumentów ilustrujących zasób;
12) gromadzenie i bieżąca aktualizacja zbiorczych informacji statystycznych, dotyczących treści zasobu;
13) analiza materiałów i wyłączanie z zasobu dokumentów nieprzydatnych do dalszego wykorzystania, przy współpracy w tym zakresie z archiwum państwowym;
14) ocena stanu zasobu i wnioskowanie potrzeby wykonania prac wynikających z tej oceny;
15) tworzenie i aktualizacja zasobu zabezpieczającego;
16) współpraca z innymi jednostkami w zakresie tworzenia, odnowienia i wykorzystania zasobu;
17) przygotowywanie i przekazywanie informacji dotyczących państwowego rejestru granic;
18) współdziałanie z jednostkami prowadzącymi ewidencję branżową sieci uzbrojenia terenu;
19) określanie potrzeb rzeczowych i finansowych na prace geodezyjne i kartograficzne dotyczące zasobu geodezyjnego i kartograficznego o znaczeniu powiatowym oraz przygotowywanie zleceń, nadzorowanie i odbiór tych prac;
20) analiza i zatwierdzanie projektów osnów geodezyjnych w zakresie osnów szczegółowych;
21) koordynowanie działań związanych z prowadzeniem Mieleckiego Systemu Informacji Przestrzennej (MSIP).
4. Do zadań Wydziału należy wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Wydziału.
DOKUMENTY
9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023
LICZBA LUDNOŚCI
135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: