Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
§ 41. Do zadań Biura Rady i Zarządu Powiatu (BR) należy:
1. W zakresie obsługi administracyjnej Rady:
1) zapewnienie obsługi merytorycznej i kancelaryjno - biurowej Rady, Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących oraz Komisji, w tym:
a) przygotowywanie, gromadzenie i przekazywanie materiałów niezbędnych dla prac Rady i Komisji,
b) podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzeniem sesji Rady Powiatu i posiedzeń poszczególnych Komisji,
c) protokołowanie obrad Rady i posiedzeń Komisji oraz prowadzenie zbiorów protokołów sesji i Komisji wraz z niezbędnymi załącznikami,
d) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady właściwym komórkom organizacyjnym Starostwa, jednostkom organizacyjnym oraz powiatowym służbom, inspekcjom i strażom,
e) przekazywanie adresatom do realizacji wniosków Komisji, wniosków, interpelacji i zapytań radnych oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem,
f) przygotowywanie materiałów dokumentujących pracę Rady Powiatu i jej organów celem zamieszczenia w BIP oraz prowadzenie ich bieżącej aktualizacji;
2) prowadzenie rejestru:
a) uchwał Rady Powiatu,
b) aktów prawa miejscowego,
c) skarg, wniosków i petycji,
d) interpelacji, wniosków i zapytań radnych;
3) udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
4) przyjmowanie oraz organizacja sposobu załatwiania skarg, wniosków i petycji kierowanych do Rady, Przewodniczącego Rady i Komisji;
5) przygotowanie rocznej informacji o petycjach i umieszczanie na stronie internetowej Powiatu;
6) przekazywanie Staroście interpelacji i zapytań radnych oraz czuwanie nad terminowym i prawidłowym ich załatwieniem;
7) opracowywanie projektów zmian w Statucie i czuwanie nad jego zgodnością z przepisami prawa;
8) przekazywanie organom nadzoru uchwał podjętych przez Radę Powiatu;
9) przekazywanie aktów prawa miejscowego do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego;
10) przekazywanie do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa zbiorów aktów ustanowionych przez Radę;
11) gromadzenie i przesyłanie właściwym organom oświadczeń majątkowych przyjmowanych przez Przewodniczącego Rady;
12) przekazywanie oświadczeń majątkowych do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa;
13) organizowanie szkoleń dla radnych;
14) zapewnienie obsługi dyżurów Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady Powiatu;
15) organizowanie i obsługa narad i konferencji, organizowanych przez Przewodniczącego Rady Powiatu;
16) ewidencjonowanie delegacji służbowych radnych;
17) archiwizowanie materiałów z działalności Rady Powiatu i Komisji merytorycznych;
18) udostępnianie na wniosek informacji publicznej;
19) sporządzanie list wypłat diet radnych;
20) obsługa systemu e-rada oraz podawanie do publicznej wiadomości imiennych wykazów głosowań radnych;
21) wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady Powiatu oraz wynikających z ustawy o samorządzie powiatowym i aktów wykonawczych dotyczących działalności Rady Powiatu;
22) wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę.
2. W zakresie obsługi administracyjnej Starosty i Zarządu należy:
1) zapewnienie organizacyjno-biurowej i technicznej obsługi realizacji zadań Starosty i Zarządu:
a) przygotowywanie oraz obsługa posiedzeń Zarządu,
b) sporządzanie protokołów z posiedzeń Zarządu,
c) prowadzenie rejestru uchwał Zarządu wraz z informacją o sposobie ich realizacji,
d) sporządzanie sprawozdania z działalności Starosty oraz Zarządu Powiatu między sesjami,
e) przedkładania materiałów pod obrady Rady Powiatu Mieleckiego,
f) przekazywanie uchwał Zarządu do publikacji w BIP,
g) przekazywanie organom nadzoru uchwał Zarządu,
h) przekazywanie aktów prawa miejscowego do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego;
2) prowadzenie rejestru zarządzeń Starosty;
3) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji;
4) monitorowanie terminowego rozpatrywania przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu skarg, wniosków i petycji;
5) przygotowywanie sprawozdawczości dotyczącej skarg i wniosków;
6) przygotowanie rocznej informacji o petycjach i umieszczanie na stronie internetowej Powiatu;
7) prowadzenie spraw wynikających z funkcji reprezentacyjnych Starosty i działających w jego imieniu pozostałych członków Zarządu, w tym obsługa udziału w zespołach lub innych gremiach;
8) udzielanie pomocy członkom Zarządu w wypełnianiu obowiązków;
9) organizowanie i obsługa narad i konferencji, organizowanych przez Starostę.
3. Do zadań Biura należy wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Biura.
DOKUMENTY
9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023
LICZBA LUDNOŚCI
135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: