Starostwo Powiatowe w Mielcu
Starostwo Powiatowe w Mielcu
§ 42. Do zadań Biura Promocji i Informacji (PR) należy:
1. W zakresie obsługi informacyjnej:
1) prowadzenie okolicznościowej korespondencji Starosty i Zarządu;
2) prowadzenie kalendarium rocznic uroczystości związanych z życiem społeczno - gospodarczym i kulturalnym mieszkańców Powiatu;
3) przygotowywanie spotkań z udziałem Starosty i Zarządu;
4) organizowanie spotkań i wizyt oficjalnych;
5) prezentowanie, wyjaśnianie i uzasadnianie w środkach masowego przekazu działań oraz stanowiska organów Powiatu w ważnych sprawach należących do zakresu ich działania;
6) współpraca ze środkami masowego przekazu i lokalnymi środkami masowego przekazu w gminach powiatu mieleckiego w zakresie budowania korzystnego wizerunku Powiatu;
7) bieżące analizowanie informacji, publikacji prasowych związanych z pracą samorządu powiatu mieleckiego;
8) organizowanie konferencji prasowych i spotkań środowiskowych;
9) przygotowywanie i opracowywanie w uzgodnieniu z właściwymi jednostkami materiałów informacyjnych dla Starosty, Wicestarosty i Członków Zarządu;
10) zabezpieczenie obsługi informacyjnej posiedzeń Rady Powiatu oraz imprez organizowanych przez Powiat;
11) opracowywanie blankietów korespondencyjnych;
12) realizacja zamówień na prasę i inne publikacje dla Starostwa;
13) wykonywanie obowiązków administratora BIP i strony internetowej powiatu;
14) prowadzenie i aktualizacja strony BIP (bip.powiat-mielecki.pl);
15) realizacja zadań zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw obronnych na zasadzie odrębnych przepisów;
16) załatwianie spraw związanych z nadawaniem odznaczeń i orderów państwowych.
2. W zakresie promocji:
1) organizowanie imprez, wystaw, targów, seminariów i innych form promocji Powiatu;
2) współpraca z innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz instytucjami okołobiznesowymi w zakresie turystyki, kultury i sportu;
3) prowadzenie całokształtu prac związanych z promocją Powiatu polegających na:
a) rozbudzeniu świadomości wśród mieszkańców Powiatu dotyczącej wykorzystania potencjału Powiatu,
b) podejmowanie działań promocyjnych we współpracy z innymi samorządami,
c) organizacja konkursów mających na celu kultywowanie tradycji i prezentowanie walorów Powiatu;
4) opracowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno – informacyjnych o Powiecie;
5) promowanie potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego powiatu w kraju i za granicą;
6) nawiązywanie kontaktów i współpracy z samorządami partnerskimi w kraju i za granicą w dziedzinie kulturalnej, turystycznej i gospodarczej;
7) współpraca z mediami w zakresie przygotowania i publikacji materiałów informacyjnych, prasowych, telewizyjnych i elektronicznych;
8) ustalanie i realizacja założeń programowo-artystycznych imprez kulturalnych;
9) administrowanie stronami powiatu w mediach społecznościowych;
10) przygotowywanie decyzji Zarządu Powiatu o zakazie przeprowadzania przez określonego organizatora imprez masowych na terenie powiatu na czas określony lub do odwołania lub o zezwoleniu na przeprowadzenie imprezy masowej bez udziału widzów w przypadku negatywnej oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w związku z przeprowadzaną imprezą masową oraz prowadzenie ich rejestru;
11) redagowanie i aktualizacja strony internetowej Powiatu ( www.powiat-mielecki.pl).
3. W zakresie rozwoju Powiatu:
1) przygotowywanie wniosków, uwag i informacji do wojewódzkich, krajowych i powiatowych strategii rozwoju;
2) opracowanie strategii rozwoju Powiatu Mieleckiego;
3) opracowanie raportu o stanie powiatu oraz materiałów analitycznych dotyczących poszczególnych dziedzin rozwoju powiatu;
4) podejmowanie działań związanych ze społeczną konsultacją oraz z promocją strategii i programów rozwoju powiatu;
5) współpraca z przedstawicielami instytucji i urzędów w zakresie działań zmierzających do pozyskania inwestorów;
6) przygotowanie i aktualizacja oferty inwestycyjnej gmin powiatu;
7) tworzenie bazy danych dotyczącej przedsiębiorców i przedsiębiorstw z terenu Powiatu;
8) współtworzenie projektów wieloletnich programów inwestycyjnych Powiatu;
9) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi działalność z zakresu wspierania przedsiębiorczości w celu promowania sektora małej i średniej przedsiębiorczości Powiatu;
10) współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami z kraju i zagranicy w zakresie wspólnych projektów i przedsięwzięć.
4. W zakresie stanowiska ds. kontaktów z mediami:
1) prowadzenie polityki informacyjnej Starostwa w porozumieniu z członkami Zarządu i Przewodniczącym Rady;
2) prowadzenie całokształtu spraw obejmujących kształtowanie właściwego wizerunku Rady, Zarządu, Starosty w oczach opinii publicznej w tym zakresie:
a) informowania środków masowego przekazu o istotnych wydarzeniach związanych z działalnością Rady i Zarządu , Starostwa i innych powiatowych jednostek organizacyjnych,
b) współdziałanie w powyższym zakresie z lokalnymi środkami masowego przekazu,
c) współpraca przy redagowaniu, aktualizacji i wydawnictwie publikacji o powiecie i Starostwie;
3) zabezpieczenie obsługi informacyjnej posiedzeń Rady oraz imprez organizowanych przez Powiat;
4) składanie oświadczeń wyrażających oficjalne stanowisko Rady i Zarządu Powiatu w odpowiednich sprawach;
5) organizowanie konferencji prasowych Starosty;
6) redagowania wystąpień i listów starosty, życzeń okolicznościowych, podziękowań, gratulacji;
7) analiza publikowanych w mediach informacji dotyczących działalności Powiatu oraz jego organów, a w razie potrzeby reagowanie na krytykę oraz przekazywanie obiektywnych informacji;
8) współpraca z mediami w zakresie przygotowywania i publikacji materiałów informacyjno - publicystycznych, prasowych, telewizyjnych oraz elektronicznych;
9) opracowywanie studiów i analiz problemowych (m.in. dokumentu Raport o Stanie Powiatu Mieleckiego), prognoz, informacji i opinii na temat poszczególnych dziedzin funkcjonowania Powiatu;
10) formułowanie wniosków i przygotowywanie raportów, sprawozdań, prezentacji itp.;
11) prowadzenia spraw związanych z używaniem herbu i flagi;
12) przygotowania materiałów do publikacji z posiedzeń Zarządu i Rady;
13) analiza, opiniowanie spraw dotyczących patronatu Starosty nad przedsięwzięciami podmiotów zewnętrznych;
4. Do zadań Biura należy wykonywanie innych spraw wynikających z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami Biura.
DOKUMENTY
9 922-----------------------
zarejestrowanych przychodzących dokumentów w I kwartale 2023
LICZBA LUDNOŚCI
135 817-----------------------
mieszkańców powiatu mieleckiego
PIENIĄDZE
190 100 000-----------------------
planowanych dochodów budżetu w 2023 roku
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r, w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE.L2016.119.1 z dnia 04.05.2016) informujemy, że:
Starostwo Powiatowe w Mielcu jest urzędem administracji samorządowej szczebla powiatowego, którego podstawą działania jako Powiatu Mieleckiego jest ustawa z dnia 05.06.1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1868 z późn. zm.). Realizowane przez urząd wynikają z powszechnie obowiązującego prawa. W związku z powyższym dla wykonywania naszych zadań przetwarzamy Państwa dane osobowe na następujących zasadach:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Powiatu Mieleckiego z siedzibą ul. Wyspiańskiego 6, 39-300 Mielec, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiat-mielecki.pl. reprezentowany przez Starostę Powiatu Mieleckiego.
2. Inspektorem ochrony danych jest Pan Piotr Wieczerzak, kontakt mailowy: iodo@powiat-mielecki.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO w celu realizacji zadań nałożonych przepisami prawa tj. na podst. art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz innych ustaw wymienionych poniżej. Może się jednak zdarzyć, że będziemy przetwarzać Pani/Pana dane jeśli wyrazicie Państwo dobrowolną zgodę na takie przetwarzanie.
4. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie:
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresach określonych przepisami prawa w tym przez okresy podany w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów;
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania i uzupełniania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzenie danych. Co do zasady – zgodnie z art. 17 ust. 3 lit. b RODO nie przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym). Jednakże przysługuje Pani prawo do żądania usunięcia danych jeśli:
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i innych aktów prawnych;
9. Pani/Pan nie będzie podlegał(a) zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu przepisów RODO.
10. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem prowadzenia sprawy w Starostwie Powiatowym w Mielcu, przy czym podanie danych jest: